تارپود؛ استارت‌آپ تخصصی  خرید و فروش آنلاین فرش

منطقه آذربایجان و شهر تبریز از دیرباز جز شهرهای مهم در حوزه فرش بوده است. ناصراسدزاده، متولد ۱۳۶۲، کارشناس ارشد فیزیک ذرات و همچنین کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی، مدیر عامل واحد تولیدی برکت و شرکت تامین قطعات اسدزاده؛ به دلیل علاقه زیاد به حوزه فرش وارد این بازار شده است.

آقای اسدزاده در این باره گفت:

همواره  شاهد آن بودم که بازار فرش غالبا به شکل سنتی اداره می‌شود؛ همچنین خریداران به تمام طرح‌های فرش‌ تولیدی در سراسر ایران دسترسی ندارند و بافندگان نیز با زحمت زیاد فرشی را به اتمام رسانده اما قادر به فروش فرش خود به قیمت واقعی آن نبودند.

پس اولین نیاز در بازار سنتی فرش را حذف واسطه‌گری برای انگیزه و رونق بیشتر آن دانستم. حدود ۳ سال بود که به این موضوع فکر می‌کردم تا بالاخره استارت‌آپ تارپود از دی ماه ۹۸ در تبریز، راه اندازی شد؛ تا مدل فروش مستقیم فرش از بافنده یا فروشنده را پیاده‌سازی کند. 

2

در واقع، تارپود نه تولیدکننده فرش است و نه حتی واسطه فروش آن؛ این استارت‌آپ پلت‌فرم خرید آنلاینی را اجرا می‎کند تا افراد بتوانند برای خرید انواع فرش‌، به راحتی و بدون واسطه مستقیم با بافنده یا فروشنده آن تماس گرفته و آن‌را خریداری کنند.

آقای اسدزاده اضافه می‌کنند:

شاید پلت‌فرم‌های مشابه‌ای شبیه دیوار سال‌هاست در حوزه خرید و فروش وجود دارند؛ اما در آن‌ها به طور تخصصی به موضوع فرش پرداخته نمی‌شود اما در پلت‌فرم تارپود به طور تخصصی فرش‌های آنتیک، ابریشمی، ماشینی یا تابلو فرش‌ها از سراسر ایران به قیمت‌های مختلف آگهی شده‌اند.

از نظر آقای اسدزاده در حوزه فرش ظرفیت بالایی وجود دارد و باید به آن توجه شود. طراحان و بافندگان زحمت‌کش راویان قصه فرش‌های ایرانی هستند؛ و در طول این سال‌ها تلاش کرده‌اند تا هنر اصیل ایرانی را زنده نگه ‌دارند؛ تمام تلاش تیم تارپود نیز کمک به آنهاست.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.