ذخیره سازی مناسب سوخت برای سفر‌های نوروزی در بندرعباس

دنیای اقتصاد- بندرعباس: احمد سالاری‌فر در این باره گفت: درمرحله نخست این مانور، نفتکش‌های جاده‌پیما با استقرار درمحل بارگیری فرآورده درمدت زمان ایمن، انواع فرآورده‌های نفتگاز و بنزین را بارگیری کردند و این نفتکش‌ها به ۱۷ مقصد از مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعزام شدند.

وی در تشریح اهداف این مانور گفت: انبار نفت حیاتی شهیدرجایی بندرعباس به عنوان هاب بزرگ توزیع فرآورده‌های تولیدات سه پالایشگاه استان شامل "نفت بندرعباس"، "میعانات ستاره خلیج فارس" و "نفت لاوان"در سطح کشور، سهم بزرگی از توزیع سوخت کشور را به عهده دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: درحدود ۷۰ درصد از سبد سوخت کشور از مبدأ بندرعباس و این انبار نفت به وسیله خطوط لوله سراسری، نفتکش جاده‌پیما و مخزن‌دارریلی به اقصی نقاط کشورمنتقل می‌شود.

مدیر منطقه هرمزگان اظهارداشت: با بارگیری روزانه حدود ۱۵۰۰ نفتکش به ۱۷ مقصد در کشور، کار شبانه‌روزی و بی‌وقفه کارکنان تلاش‌گر انبار نفت شهید رجایی بندرعباس بیشتر اهمیت یافته است.

سالاری‌فر افزود: با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش مصرف سوخت در ایام نوروز تا ۱۵۰ لیتر روزانه در کل کشور، لازم بود در این زمینه آمادگی تأمین هرگونه افزایش احتمالی مصرف بررسی و تدابیر لازم اتخاذ شود. وی گفت: مرحله دوم این مانور نیز با اعزام تیم‌های بازرسی به مجاری عرضه آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی این پایش‌ها ادامه خواهد یافت.