ایجاد شهرک صنفی صادراتی در قشم

دنیای اقتصاد- قشم: محمد حسین قمری در نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف قشم گفت: مرکز اصناف کشور به تازگی مساله شکل‌گیری شهرک‌های صنفی صادرات محور را در دستور کارخود قرار داده و علاوه بر منطقه آزاد اروند، قشم هم می‌تواند پایلوت این شهرک‌ها باشد.

قمری ادامه داد: صنوف تولیدی با وراد شدن به این شهرک‌ها زمینه صادرات محصولات خود را براساس قوانین و مقررات برنامه ریزی می‌کنند.به گفته وی، هر تسهیلاتی که در شهرک‌های صنعتی همچون تامین مواد اولیه و مالیات و در شهر صنفی هم وجود دارد.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران گفت: براساس تاکید معاون اول رییس جمهور بحث ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری اتحادیه‌ها با هدف توسعه صادرات را دنبال می‌کنیم و قرار شد اگر تشکلی چنین صندوق‌هایی را ایجاد کنند چه برای توسعه صادرات و چه برای توسعه فعالیت خودشان همان مقدار هم دولت از محل تبصره ۱۸ سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی یادآور شد: توسعه خدمات تجارت الکترونیک هم از مباحث مهمی است که به عنوان یک ظرفیت می‌تواند با ایجاد سایت، ارسال عکس از محصول، تبلیغ و موارد دیگر افزایش یابد و دولت هم از این کسب و کارها با ارائه تسهیلات حمایت می‌کند.