علت توقف ثبت سفارش موبایل/ مشکل چه زمانی رفع می‌شود؟

عبدالمهدی اسدی رئیس انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی ایران امروز در نشست خبری اظهار کرد: ۳۱ تیر ماه با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور منتخب، چالش‌های حوزه تلفن همراه را اعلام کردیم. این نامه هیچ سمت و سوی سیاسی نداشت و صرفاً این نامه بیان مطالبات صنفی بود که از ابتدای دولت سیزدهم نیز این مطالبات را بیان کرده بودیم زیرا از سال ۱۴۰۰ به این سو هیچ گونه اطلاعاتی در مورد تخصیص ارز، سهم برندها، مدل‌های وارداتی، تولید و… به ما داده نشده و این حوزه شفاف نیست.

وی در پاسخ به سوال درباره توقف ثبت سفارش موبایل، افزود: دو روز است ثبت سفارش متوقف شده و طبق اعلام وزارت صمت طی یکی دو روز آینده مشکل سیستمی رفع می‌شود.

خبر مرتبط
تعرفه جدید واردات موبایل تعیین شد + جدول

بر اساس بخشنامه جدید گمرک که توسط دفتر واردات به گمرکات اجرایی ابلاغ شد، حقوق ورودی موبایل کمتر از ۱۵۰ دلار ۱۰ درصد، حقوق ورودی تلفن همراه با ارزش ۱۵۰ تا ۶۰۰ دلار ۵ درصد و حقوق ورودی گوشی تلفن همراه با ارزش بالای ۶۰۰ دلار ۱۵ درصد تعیین شد.

اسدی در پاسخ به سوال دیگر درباره تخصیص ارز به شرکت‌های واردکننده تلفن همراه با گفت: از اول فروردین ماه سابقه شرکت‌ها باز شده و حدود ۵ ماه است که در صف تخصیص ارز هستند. البته هنوز ارز اسفند ماه سال ۱۴۰۲ هم تخصیص نیافته است.

رئیس انجمن تلفن همراه اظهار کرد: حجم بازار موبایل بین ۲.۵ تا ۳ میلیارد دلار است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.