حمله پهپادی به یک کشتی در آب‌های جیبوتی

آژانس تجارت دریایی انگلیس از دریافت گزارشی مبنی بر برخورد یک فروند پهپاد به یک کشتی در فاصله ۶۰ مایل دریایی شمال سواحل جیبوتی خبر داد.

الجزیره گزارش داد، پیش تر نیز آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از دریافت گزارش یک حادثه در فاصله ۹۰ مایل دریایی غرب جیزان عربستان سعودی در آب‌های دریای سرخ خبر داده بود.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور در ۲۴ ساعت گذشته چهار عملیات دریایی و هوایی انجام داده است.

خبر مرتبط
حمله جدید آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن

خبرگزاری سبا یمن گزارش کرد ارتش آمریکا و انگلیس بار دیگر به منطقه «الجبانه» واقع در مرکز شهر بندری الحدیده در غرب یمن حمله کردند.

به گزارش ایرنا، از زمان آغاز جنگ علیه غزه و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه، یمن بارها به رژیم اسرائیل هشدار داده و خواستار توقف این جنگ شده است اما در نهایت در نوامبر۲۰۲۳ (آبان) و پس از ادامه این درگیری‌ها در غزه، حملات علیه کشتی‌های مرتبط با این رژیم را در دریای سرخ آغاز کرده است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.