رییس مجلس شورای اسلامی، نامه محمود احمدی‌نژاد، مبنی بر معرفی محمد عباسی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون را قرائت کرد. در این نامه خطاب به رییس مجلس آمده است: با استعانت از ذات باری‌تعالی و با ادای احترام به پیشگاه ملت بزرگوار ایران و نمایندگان معزز مردم، در اجرای اصول ۸۷ و ۱۳۳ قانون اساسی، جناب آقای محمد عباسی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون جهت اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌نمایم. خلاصه سوابق ایشان و برنامه دولت به پیوست تقدیم می‌گردد.

بر این اساس حدادعادل اعلام کرد که یکشنبه آینده، موضوع رای اعتماد به محمد عباسی که در حال حاضر نماینده مردم گرگان و آق‌قلا است، در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

دیدگاه های وزیر پیشنهادی تعاون

وزیر پیشنهادی تعاون گفت: تقویت بخش تعاون از مهم‌ترین مساله‌های بخش تعاون و از ضروریات جامعه است.

به گزارش «ایسنا»، محمد عباسی در جمع خبرنگاران گفت: خود را یک سرباز نظام می‌دانم و در هر جای دیگر که باشم، افتخار می‌کنم که خدمتگزار کوچک و خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشم.

وی با اشاره به مذاکرات انجام‌شده با وی برای تصدی وزارت تعاون خاطرنشان کرد: من از حسن نظر رییس جمهور تشکر می‌کنم و از نمایندگان مجلس می‌خواهم که در مورد قانون اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که در روز یکشنبه هفته آینده از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرد و بتواند خدمات بیشتری به مردم ارائه کند. وزیر پیشنهادی تعاون در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه آیا رای اعتماد خواهد گرفت یا نه؟ افزود: در مدتی که در مجلس هفتم در خدمت نمایندگان مجلس بودم مشمول بزرگواری آنها هستم.

عباسی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص مهم‌ترین مساله وزارت تعاون عنوان کرد: وزارت تعاون به عنوان یکی از ارکان سه گانه اقتصاد ایران است، بنابراین تاثیرگذاری آن در شرایطی که ما در گذر تحول اقتصادی از بخش دولتی به خصوصی هستیم و تقویت روح تعاون ملی ضروری است.

وی ادامه داد: باید سرمایه‌های کوچک، دانش و خلاقیت کارشناسان و دانش‌آموختگان نسل جوان را در افزایش ظرفیت بخش تعاون به کار گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: بخش تعاون به عنوان بخش موثر در اقتصاد به زیرساخت‌های محکم و ایجاد باورمندی در جامعه و فرهنگ عمومی نیاز دارد که به نظر می‌رسد این مساله چون به منافع اجتماعی مربوط می‌شود هم به تقویت روح تعاون و هم به ایده‌های کارآفرینی و خلاق نیازمند است.

عباسی ادامه داد: ما باید زمینه‌های اساسی این موضوع را در کشور فراهم کنیم تا ظرفیتی را که در انتهای برنامه پنجم در رساندن ۲۵درصد سهم تعاونی مشخص شده را به نتیجه برسانیم. وی تعاون را یک رکن مهم اقتصاد ایران ذکر کرد و عنوان کرد: این موضوع در قانون اساسی ذکر شده است، همچنین مقام معظم رهبری بارها به این موضوع تاکید داشته‌اند.

وزیر پیشنهادی تعاون در پایان گفت: کارکرد حقوقی و قانونی بخش تعاون و ظرفیت اجتماعی ملت ایران و روحیه مردم اقتضا می‌کند که یک سازماندهی و موضع اجرایی قوی در رساندن این ظرفیت وجود داشته باشد تا بتواند این کارکرد را در جامعه به اثبات رساند. بنابراین تقویت بخش تعاون ضرورت دارد.