خرید و فروش شوکر ممنوع است

جانشین فرمانده ناجا گفت: هیچ فردی مجوز فروش آلات و ادوات نظامی و انتظامی همچون شوکر و افشانه را ندارد.

سردار احمدرضا رادان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد خرید و فروش لباس نظامی، انتظامی و ادوات دفاع شخصی که در سطح شهر به فروش می‌رسد با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در معاونت امنیتی وزارت کشور گفت: در این جلسه دستورالعملی در زمینه فروش البسه و علائم نظامی و انتظامی مصوب شد که در صورت ابلاغ این دستورالعمل، مشکلات در این حوزه کاهش می‌یابد. وی با بیان اینکه هیچ فردی مجوز فروش ادواتی را که دارای جنبه نظامی و انتظامی همچون افشانه‌های گازاشک‌آور، شوکر و باتوم هستند ندارد، گفت: در نتیجه هیچ فردی نیز مجوز خرید این وسایل را ندارد.

رادان افزود: مرجعی در پلیس پیشگیری نیروی انتظامی وظیفه تشخیص آن را دارد که چه کسانی می‌توانند از شوکر، افشانه و دیگر ادوات دفاع شخصی استفاده کنند که علاوه بر تشخیص و تایید این مهم آموزش‌های لازم در مورد نحوه استفاده از آن نیز به این افراد ارائه می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه مردم در صورت اطلاع از فعالیت این‌گونه افراد موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس (۱۱۰) اعلام کنند تا با آنان برخورد شود، گفت: کسانی که از این وسایل استفاده کرده یا آن را تهیه می‌کنند در زمره افرادی هستند که از وسایل انتظامی سوء‌ استفاده می‌کنند.

رادان با بیان اینکه یکی از راه‌های برخورد با این‌گونه افراد استفاده‌نکردن و عدم دریافت از این افراد است، گفت: استفاده‌کنندگان وقتی از محافل مخفی این ابزار را تهیه می‌کنند باید بدانند که نوع استفاده هم غیرمجاز است. به گفته وی قانون برای دارندگان، حمل‌کنندگان و استفاده‌کنندگان این‌گونه وسایل مجازاتی در نظر گرفته است.