گروه بورس جهانی - قیمت طلا در بازارهای جهانی همچنان با شیب ملایم افزایشی دنبال می‌شود، همچنین مبادلات نفت نیز بدون تغییر روی سطح 99 دلار باقی ماند تا بازار با نیم نگاهی به تحولات جهان عرب منتظر تصمیمات اجلاس اوپک در رابطه با میزان نفت تولیدی کشورهای عضو این سازمان باشد.

از زمان آغاز معاملات بازارهای جهانی، دادوستد طلا با وجود نوسان، حرکت آرام افزایشی را دنبال کرد و در بیشتر بازارها این روند حالت مشابه داشت. همچنین در دادوستد دیروز مبادلات نفت خام با افزایش اندکی مواجه شد تا قیمت هر بشکه نفت در بازارهای جهانی همچنان در سطح بالایی اعلام شود.
در بازار توکیو طلا و دیگر فلزات گرانبها همچون نقره، پلاتینیوم و پالادیوم همپای رشد قیمت طلا، افزایش اندکی را تجربه کرد. معامله دیگر محصولات در بخش فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی با رشد قیمت دنبال شد، این در حالی بود که پلاستیک نوسان قیمت داشت. در بازار تجاری نیویورک قیمت‌ها رشد اندکی داشت. هر بشکه نفت خام به سطح 99 دلار و 100 دلار رسید. دادوستد طلا از زمان آغاز مبادلات تا بعدازظهر دیروز روند افزایشی داشت و به سطح یک هزار و 548 دلار به ازای هر اونس رسید. دادوستد نقره نیز به 37 دلار به ازای هر اونس رسید. به گفته تحلیل‌گران تا زمانی که آمارها و گزارش‌های منتشر شده حاکی از نگرانی درباره وضعیت اقتصادی اروپا و جهان باشد، دادوستد و سرمایه گذاری روی طلا همچنان با افزایش حجم مبادلات همراه خواهد بود. همچنین بازار انرژی به خصوص نفت نیز منتظر برگزاری جلسات اوپک و تصمیم نهایی درباره افزایش تولید نفت از سوی کشورهای عضو این سازمان است تا معامله گران با نیم نگاهی به تحولات جهان عرب و میزان حجم تولیدی نفت، مبادلاتشان را در بازار از سر گیرند.