جهش 4درصدی  بهای نفت با  تشدید  تنش‌های  ژئوپلیتیک

 به‌رغم چنین رویداد حساسی، فعالان بازار رویکرد محتاطانه «انتظار و دیدن» را اتخاذ کردند و رئیس موسسه تحقیقات آسیایی در ANZ در سنگاپور، Khoon Goh، خاطرنشان کرد که زمان بیشتری برای ارزیابی تاثیر کامل حوادث اخیر نیاز است و به همین دلیل بازارها در واکنش‌های خود محتاطانه عمل می‌کنند. در بازار سهام آسیا، شاخص سهام

آسیا-اقیانوسیه ام‌‌‌‌‌‌‌اس‌‌‌‌‌‌‌سی‌‌‌‌‌‌‌آی در خارج از ژاپن با افزایش متوسط ۰.۱‌درصدی مواجه شد، اگرچه همچنان در مسیر کاهش هفتگی ۰.۷‌درصدی قرار داشت. در مقابل، نیکی ژاپن به‌عملکرد چشمگیر خود در سال‌ادامه داد و با ۱.۵‌درصد افزایش به بالاترین حد خود در ۳۴سال‌گذشته رسید ‌و این در حالی بود که شاخص‌های اقتصادی چین تصویر متفاوتی را ترسیم کردند. داده‌های تورم در ماه دسامبر حاکی از ضعف مداوم در بهبود اقتصادی این کشور بود، به‌طوری که شاخص قیمت مصرف‌کننده نسبت به سال‌گذشته ۰.۳‌درصد کاهش یافت، با این حال داده‌های تجاری جداگانه افزایش سریع‌تر از حد انتظار را در صادرات نشان‌داد.

به‌نظر می‌رسد که مقامات فدرال‌رزرو آمریکا سیگنال‌های کمی از داده‌های تورم دریافت کرده‌‌‌‌‌‌‌اند. توماس بارکین، رئیس فدرال‌رزرو ریچموند، اظهار کرد که این داده‌ها کمک چندانی به شفاف‌سازی مسیر تورم نمی‌کنند. بازارهای آتی افزایش احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس را منعکس کرده و در روز جمعه به ۷۳‌درصد در مقایسه با ۶۸‌درصد در روز قبل افزایش‌یافتند. بانک‌مرکزی اروپا نیز شاهد واکنش‌های بازار بود، زیرا معاملات آتی بازار پول یوریبور تا ۱۰ واحد پایه افزایش یافت.

در بریتانیا، سازمان خدمات مالی بریتانیا مسوولیت نظارت بر نحوه مراحل نرخ بهره استقراض بین‌‌‌‌‌‌‌بانکی لندن را برعهده دارد. معادل نرخ بهره استقراض بین‌‌‌‌‌‌‌بانکی لندن در اتحادیه اروپا، «یوریبور» (Euribor) نام دارد که برای مبادلات بین‌‌‌‌‌‌‌بانکی بانک‌های فعال در معاملات حوزه یورو کاربرد دارد. در بازار ارز، دلار آمریکا، به‌رغم آمارهای تورم کمی قوی‌تر از حد انتظار، نتوانست حرکت قابل‌توجهی را ثبت کند. شاخص دلار کمترین تغییر را در‌برابر ارزهای عمده نشان‌داد و پس از افت جزئی، موقعیت خود را باثبات حفظ کرد. تعامل پیچیده تحولات ژئوپلیتیک، شاخص‌های اقتصادی و ارتباطات بانک‌های مرکزی به چشم‌‌‌‌‌‌‌انداز بازار چندوجهی در روز جمعه کمک کرد و تعادلی ظریف بین احتیاط و خوش‌بینی را درمیان سرمایه‌گذاران جهانی به نمایش گذاشت.