شماره روزنامه ۶۱۱۸
|

  • بازار داغ سکه بورسی

    دنیای اقتصاد - هاجر شادمانی: تشدید ریسک‏‏‌های غیراقتصادی ناشی از رخدادها و تنش‏‏‌های اخیر خاورمیانه، بازار طلا و سکه بورسی را داغ‏‏‌تر کرد. در حالی که تحت‌تاثیر چند عامل عمده، از جمله کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا، انتشار آمارهای مربوط به تشدید نرخ بیکاری در ایالات‌متحده، ثبت رکوردهای جدید بهای هر اونس طلای جهانی و همچنین رویکرد اخیر سرمایه‌گذاران برای هدایت نقدینگی به سمت بازار طلا به‌عنوان دارایی امن، بهای طلا و سکه و به تبع آن دارایی‏‏‌های طلایی بورسی دست‏‏‌کم طی یک‌ماه اخیر روند صعودی به خود گرفت، تشدید ریسک‏‏‌های غیراقتصادی از سه‌شنبه هفته گذشته در نتیجه گسترش تنش‏‏‌های سیاسی و بین‌المللی در خاورمیانه، رکوردهای جدیدی از سطح بازدهی و همچنین حجم معاملات طلا و سکه بورسی، در معاملات بورس‌کالای ایران را به ثبت رساند.
  • زنجیره ابزارهای مالی و مشتقه شمش نقره راه‌اندازی می‌شود

    مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس‌کالای ایران با بیان اینکه زنجیره ابزارهای مالی و مشتقه شمش نقره در بورس‌کالای ایران راه‌‌‌اندازی می‌شود، گفت: نقره به دلیل نوسانات قیمت و تقاضای جهانی یکی از دارایی‌‌‌های قابل معامله محبوب در جهان و بورس‌‌‌هاست که طبق برنامه‌‌‌های بورس‌کالا، معاملات گواهی سپرده، قرارداد آتی، اختیار معامله و صندوق‌های کالایی بر پایه این دارایی راه‌اندازی می‌شود.
  • توقف قیمت لوب‏‏‌کات سبک

    دنیای اقتصاد: قیمت پایه لوب‏‏‌کات سبک در بازار فیزیکی بورس‌کالای ایران در حالی روند کاهشی را در پیش گرفته که نرخ دلار مبادله‏‏‌ای برای هجدهمین هفته متوالی رشد ۰.۸درصدی را نسبت به هفته گذشته به ثبت رسانده است. این در حالی است که تحت‌تاثیر تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی و پالایشی در بازار جهانی در کانال نزولی قرار گرفتند. از این‌رو قیمت‌های جهانی مانع افزایش قیمت لوب‏‏‌کات سبک تحت‌تاثیر افزایش نرخ ارز در رینگ داخلی شده است.
  • سیاست‏‏‌های جدید چین، سنگ‌آهن را صعودی کرد

    دنیای‌اقتصاد: سیاست‌‌‌های محرک چین باعث افزایش قیمت فلزات اساسی شده و حتی در بحبوحه بحث در مورد اینکه آیا پکن به اندازه کافی برای تقویت دومین اقتصاد بزرگ جهان اقدام کرده یا خیر، رشد قیمت تا حد زیادی حفظ شده است. انتشار اطلاعیه‌‌‌ها در هفته گذشته که شامل نرخ‌های بهره پایین‌‌‌تر و شرایط خرید مسکن آسان‌‌‌تر بود، موجب واکنش قیمت فلزات همچون سنگ‌آهن شد؛ به‌ویژه آنهایی که در معرض استفاده مستقیم چینی‌‌‌ها قرار دارند. قیمت مواد خام فولاد در مبادلات داخلی چین و همچنین در سنگاپور، افزایش یافت. چین حدود ۷۰‌درصد از حجم جهانی صادرات فولاد را خریداری می‌کند که صادرکنندگان عمده آن استرالیا و برزیل هستند.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر