انتشار خبر تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از سوی آمریکا با واکنش های داخلی و خارجی زیادی همراه بود؛ واکنش هایی که فصل مشترک آنها تاکید بر استیصال آمریکا در مقابل قدرت منطق و استدلال ظریف بود. 

 در این زمینه آذر منصوری در واکنش به تحریم ظریف در توئیتر خود نوشت: نباید ظریف نماینده توانای دستگاه دیپلماسی کشورمان را در این بزنگاه تنها بگذاریم. او شایسته بیشترین حمایت‌ها از جانب همه ایران دوستان است. دولت آمریکا با تحریم ظریف عملا نشان داد در برابر قدرت زبان منطق و استدلال او کم آورده است.

امیر عبداللهیان: ترامپ دچار سرگیجه سیاسی شده است

همچنین حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«تحریم دکتر ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دلیل روشنی بر رفتار غیرمعقول و غیرمتمدنانه سیاستمداران آمریکاست. ترامپ نه قادر به جنگ است و نه توانسته از مسیر تهدید ایران را وادار به مذاکره کند. تیم ترامپ به شدت دچار سرگیجه سیاسی شده‌اند و بی‌تردید انتهای این سرگیجه سقوط است.»

تاجزاده: تحریم ظریف احتمال گفتگوی بین دو دولت را شدت کاهش داد

مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در صفحه توییتر خود نوشت:

‌تحریم ⁧#ظریف⁩ احتمال گفتگوی دو دولت را به‌شدت کاهش داد و ثابت کرد سفرهای او به نیویورک و مصاحبه با رسانه‌ها و مذاکره با مقامات امریکایی، مواضع جناح جنگ‌افروز را در افکار عمومی ایالات متحده به‌چالش کشیده است. هدف بستن راه تعامل ظریف با جامعه و نخبگان امریکاست.

جمالی: آمریکا در مقابل استدلال جمهوری اسلامی ایران درمانده شده است

محمد جواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت مجلس نیز  با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان از سوی آمریکا گفت: متاسفانه ما در سیاست‌های هیئت حاکمه افراطی آمریکا یک سردرگمی عجیب مشاهده می‌کنیم که بی‌سابقه بوده است. به نظر می‌رسد سیاست‌ خارجی آقای ترامپ یک هفته هم دوام ندارد چرا که مسائل متناقضی از سوی ایشان بیان می‌شود. روزی صحبت از تحریم می‌کنند و روزی از مذاکره دم می‌زنند. یک روز پمپئو ۱۲ شرط برای مذاکره اعلام می‌کند و بعد می‌گویند که بدون شرط حاضر به مذاکره هستیم. همه این‌ها حاصل سردرگمی و فریب افکار عمومی است که در کنار تحریم‌های بی‌سابقه، همه‌جانبه، سنگین و هوشمندانه علیه ملت و جنگ تبلیغاتی تدارک دیده‌اند.

وی که با ایسنا گفتگو کرده، اضافه کرد: صحبت از مذاکره یا بحث حضور پمپئو در تلویزیون ایران برای آنها جزئی از پروژه فشار تعریف می‌شود. چطور می‌شود شما درخواست مذاکره بدهید و بعد بالاترین مقام مذاکره‌کننده و دیپلمات آن کشور را تحریم کنید؟ یا در اقدامی بی‌سابقه تردد وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک محدود شود.

این نماینده مجلس اقدامات اخیر آمریکا را نشان دهنده اوج درماندگی و استیصال دستگاه دیپلماسی آمریکا دانست و گفت: افراد افراطی مثل بولتون برای ترامپ نقشه راهی طراحی می‌کنند که به بن بست می‌رسد. من مطمئنم این حرکات نه تنها نتیجه نخواهد داد بلکه آمریکا را در جامعه بین المللی منزوی خواهد کرد همچنان که در شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس، آمریکا را تنها یافتیم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان یادآور شد:‌ پیش از این در مورد محدودیت تردد آقای ظریف در نیویورک نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل زدیم و این را اعلام کردیم زیرا این زیبنده سازمان ملل نیست که آمریکا از میزبانی آن برای بهره‌برداری و فشار به کشورهای غیرهمسو سوءاستفاده کند. در مورد تحریم وزیر امور خارجه کشورمان هم اقدامات حقوقی لازم از سوی ایران انجام خواهد گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.