انتشار «دوازده گل بهاری» در زمستان

نگاه سوم- «دوازده گل بهاری» (نگاهی به ادبیات طبری و دیلمی) نوشته «عبدالرحمان عمادی» در ۱۹۱ صفحه به وسیله نشر «آموت» منتشر شد. بررسی قصه‌های بومی و فولکلور مردم دیلم و طبرستان قدیم (مردم حاشیه کوهستان البرز) و نگاهی به بن‌مایه‌های زبانشناسی ادبیات و لغات طبری-دیلمی، از موضوعاتی است که عبدالرحمان عمادی در کتاب «دوازده گل بهاری» به آنها پرداخته است. عمادی در این کتاب با نگاهی به ابعادی از واژه‌شناسی و سیر تحول برخی لغات کهن ایرانی در فرهنگ طبری، دیلمی، بخشی از ادبیات و واژگان آن را بررسی کرده است. کتاب «دوازده گل بهاری (نگاهی به ادبیات دیلمی و طبری)، نوشته عبدالرحمان عمادی، در ۱۹۱ صفحه و قیمت ۴۰۰۰ تومان به شمارگان ۱۱۰۰ نسخه از سوی نشر «آموت» منتشر شده و طرح روی جلد آن اثر جواد آتشباری است.

جایزه کتاب سال در پایان راه داوری

مهر- بیست‌وهفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در حالی به پایان کار داوری خود نزدیک می‌شود که هنوز شخصی به عنوان دبیر علمی جایزه توسط وزیر ارشاد منصوب نشده است. مدیرعامل موسسه خانه کتاب - موسسه برگزارکننده این جایزه - با اعلام این خبر گفت: جایزه کتاب سال همزمان با جایزه جهانی آن ۱۹ بهمن ماه امسال و با حضور مقامات عالیرتبه کشور در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود. همچنین در پاسخ به سوالی درباره بخش داستان این جایزه گفت: بر اساس آئین‌نامه جایزه جلال آل‌احمد هر اثری که در بخش‌های پنج‌گانه این جایزه به عنوان برگزیده معرفی شود در بخش مربوطه جایزه کتاب سال هم با همین عنوان معرفی خواهد شد. با این تفاوت که تنها نشان این جایزه را دریافت خواهد کرد. مدیرعامل خانه کتاب ادامه داد: با توجه به اینکه امسال و در بخش داستان جایزه جلال آل‌احمد اثری حائز رتبه برگزیده نشد، آثار ادبیات داستانی در بخش مربوطه جایزه کتاب سال در گردونه داوری قرار گرفته و نتایج آن در پایان دیماه مشخص می‌شود.

تمدید نمایش و فروش آثار هنرمندان پیشکسوت

ایسنا- نمایشگاه فروش آثار پیشکسوتان هنرهای تجسمی با آثاری از آیدین آغداشلو، محمد احصایی، پرویز تناولی، فریده لاشایی، ایران درودی، حسین زنده‌رودی، ژازه طباطبایی و... تا ۱۵ دی ماه سال جاری در گالری پردیس سینمای «ملت» تمدید شد. در این نمایشگاه که هفتم آذر ماه آغاز شده بود، ۷۸ اثر از پیشکسوتان هنرهای تجسمی عرضه شده و از هر هنرمند دو تا سه اثر وجود دارد؛ اما از محمد احصایی ۹ اثر در این گالری به نمایش در آمده‌ است. همچنین آثاری از «پرویز تناولی» و «جواد حمیدی» از گنجینه موزه امام علی (ع) عرضه شده است که البته این آثار به فروش نمی‌رسند. تابلوهای نمایشگاه از دومیلیون تومان تا ۳۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و برخی از آثار نیز از مجموعه‌های شخصی هنرمندان ارائه شده‌اند که قیمتی برای آنها تعیین نشده است.