دنیای اقتصاد، اصفهان: استاندار اصفهان گفت: بازسازی صنایع با جدیدترین فناوری روز جهان و نیز اجرای بخشی از طرح‌های زیربنایی این استان از طریق سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود.

رسول زرگرپور اظهار کرد: ۱۲۹ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۱۴ میلیون یورو در استان تهیه شده است.وی افزود: سرمایه‌گذاری در طرح‌های سد بهشت‌آباد و قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران، همچنین بازسازی صنایع با جدیدترین فناوری‌ها از این طرح‌ها است. استاندار اصفهان با بیان اینکه خرید کالا از خارجی‌ها در طرح‌های سرمایه‌گذاری تهیه شده برای این استان وجود ندارد، افزود: اصفهان، استانی فراصنعتی است و طرح‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در این استان تهیه می‌شود باید با شرایط فراصنعتی استان تطبیق داشته باشد. وی با بیان اینکه مدیریت استان، طرح‌هایی را از سرمایه‌گذاران خارجی می‌پذیرد که استانداردهای بین‌المللی را دارا باشد، افزود: طرح‌های سرمایه‌گذاری استان از سوی تیم کارشناسی از اتاق بازرگانی استان تهیه شده و سازمان‌ها و شرکت‌هایی که شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در اصفهان را نداشته باشند، پذیرش نخواهند شد.

زرگرپور به نشست اخیر سفیران و استانداران اشاره کرد و افزود: در نشست با سفیران ایران نیز طرح‌های سرمایه‌گذاری استان بررسی شد و مورد استقبال آنان قرار گرفت. استاندار اصفهان درباره اقدامات انجام شده برای احداث سد بهشت‌آباد نیز گفت: برخلاف نظر ما، وزارت نیرو مسوولیت اجرای طرح سد بهشت‌آباد را از سازمان آب منطقه‌ای اصفهان به شرکت آب نیرو واگذار کرد. زرگرپور با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان توان اجرای این طرح را دارد، افزود: شرکت آب نیرو مطالعات مقدماتی همچون زمین‌شناسی برای احداث سد بهشت‌آباد را انجام داده است و به‌زودی اقدام به ایجاد کارگاه در منطقه می‌کند. وی با اشاره به اینکه برای احداث این سد منابع دولتی جوابگو نیست، گفت: برای تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث این سد، وزارت نیرو با یک شرکت از کره‌جنوبی مذاکره کرده و گام‌هایی را به این منظور برداشته است.

استاندار اصفهان ادامه داد: از سرعت اجرای امور مربوط به احداث سد بهشت‌آباد رضایت نداریم و معتقدیم باید با شتاب بیشتری انجام شود. زرگرپور درباره استفاده صنایع استان از پساب فاضلاب نیز گفت: تا سه سال آینده باید از پساب فاضلاب برای تامین آب موردنیاز صنایع استفاده شود و فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و پالایشگاه نیازهای آبی خود در بخش صنعت را از طریق تصفیه پساب فاضلاب تامین کنند. وی اظهار کرد: فولاد مبارکه اکنون در طرح جمع‌آوری فاضلاب سه شهر لنجان مشارکت کرده و قرار است برای بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۶۲ میلیارد تومان هزینه کند.