ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی مستقر در مسیر لوله‌کشی گاز طبیعی در منطقه ساری ۱۸۴واحد هستند که با مصرف بیش از ۱۲۹میلیون و ۳۰۶هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت در سال، یارانه‌ای بالغ‌بر ۴۲۹میلیارد و ۱۵۹میلیون و ۳۰۹هزار ریال به طور مستقیم دریافت می‌کنند. این در حالی است که هزینه گازکشی تمام این واحدها فقط ۶۴میلیارد و ۸۸۵میلیون ریال است. روح‌ا... قهرمانی چابک، معاون عمرانی استاندار با بیان مطلب فوق در جلسه کارگروه بهینه‌سازی مصرف سوخت که در محل استانداری مازندران برگزار شد، گفت: اجرایی کردن طرح گازکشی دستگاه‌های اجرایی نه تنها از نظر اقتصادی قابل‌توجه و به‌صرفه است بلکه با توجه به سیاست‌های کلان کشور از ضرورت خاصی برخوردار می‌باشد.

وی پرداختی یارانه سوخت به استان را در سال ۸۴، یک هزار و ۲۰میلیارد تومان و در سال ۸۵، یک هزار و ۶۴۵میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این یارانه بیش از ۱۲برابر اعتبارات عمرانی استان است.

قهرمانی، همه دستگاه‌های دولتی را که تاکنون موفق به نصب سامانه هوشمند موتورخانه نشده‌اند مکلف به پیگیری و نصب دانست، افزود: تاکنون ۳۷دستگاه اجرایی استان برای نصب ۱۷۰سامانه هوشمند موتورخانه اعلام نیاز کرده‌اند.

معاون عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: اعتبار نصب این سامانه از محل بودجه‌ جاری خود دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در موافقت‌نامه‌ها دیده خواهد شد.

وی در زمینه ساختمان‌های شهری و روستایی استان نیز یادآور شد: اکثر ساختمان‌های استان در دسته‌بندی ساختمان‌های بدون صرفه‌جویی در مصرف انرژی قرار می‌گیرند و لزوم اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در همه استان و در اولویت نخست به همه دستگاه‌های دولتی استان تسری خواهد یافت.