مجموعه دارکوب در انتشارات «دنیای‌اقتصاد» طی یک سال گذشته بیش از سی‌وپنج عنوان کتاب برای گروه‌های سنی گوناگون از کودک تا نوجوان منتشر کرده است. کتاب‌هایی که هر کدام‌شان سعی دارند از دریچه‌ای متفاوت به جهان کودکان راه پیدا کنند و با استفاده از الگوهای استاندارد در ادبیات بین‌المللی مفاهیمی همچون صلح و «نه» گفتن به نژادپرستی و جنسیت‌زدگی را در قالب داستان و بدون پیامی مستقیم آموزش بدهند. پرفروش‌ترین‌ عنوان‌های دارکوب در هفته‌ای که گذشت عبارتند از:

تله شاه ماهی

راینر ماریا شرودر
ترجمه: فریبا فقیهی

این بار از بازرس ویژه پلیس کمیسر ناگل که به‌خاطر کله‌کچلش در سراسر دنیا به کلیکر معروف است، کاری ساخته نیست. یکی از دوستانش را دزدیده‌اند و آدم‌ربایان تهدید کرده‌اند که پلیس نباید دخالت کند وگرنه... هیچ ردی از گروگان‌گیرها نیست. آنها پول فراوان می‌خواهند و عجله هم دارند. یاران پارک-هتل اما ته دل‌شان خالی نشد. آنها کلک شاه ماهی را سوار کردند... و به این ترتیب سومین ماجرای کمیسر کلیکر و شش خلافکار سابق که اکنون پارک-هتل را می‌گردانند، رقم می‌خورد. عملیاتی به نام تله شاه‌ماهی... مجموعه ۱۰ جلدی ماجراهای کمیسر کلیکر یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های پلیسی جهان است. مجموعه‌ای ۱۰ جلدی که هر یک از جلدهایش داستانی مستقل دارد و روایتی است از ماجراها و تعقیب و گریز بزرگ‌ترین خلافکاران سراسر اروپا از سوی کمیسر کلیکر، بازرس پلیسی که بدون توسل به خشونت و خونریزی قوی‌ترین جنایتکاران را دستگیر می‌کند. مجموعه حاضر از زبان آلمانی ترجمه شده است و فریبا فقیهی قصد دارد تا پایان امسال این مجموعه ۱۰ جلدی را تام و تمام ازسوی مجموعه دارکوب منتشر کند. تا امروز از این مجموعه عملیات ماهیتابه، تله شاه‌ماهی و عملیات سری کشک منتشر شده است. به‌زودی در تعقیب اسکناس‌های آبی نیز روانه ویترین کتابفروشی‌ها می‌شود.

عملیات سری کشک

راینر ماریا شرودر
ترجمه: فریبا فقیهی

کمیسر ناگل که در همه دنیا به‌خاطر کله کچلش به او کلیکر می‌گویند و آن شش خلافکار سابق که حالا دیگر درست‌کار شده‌اند، خیلی تصادفی به یک باند سرقت برمی‌خورند و خبر جلسه مهم مافیای سرقت ماشین پای آنها را به عملیات جدیدی باز می‌کند. این‌بار با چند سردسته کارکشته طرف هستند که به این سادگی‌ها فریب نمی‌خورند...چهارمین پرونده کمیسر کلیکر و یاران پارک-هتل با لحظاتی نفسگیر همراه است. عملیات فوق سری کشک که برای برنامه‌ریزی‌اش کمتر از دو روز فرصت داشته‌اند. راینر ماریا شرودر با نوشتن این مجموعه ۱۰ جلدی موفق شد مهم‌ترین جوایز ادبی اروپا را از آن خود کند، مجموعه‌ای که در سال‌های اخیر به زبان‌های بسیاری ترجمه شده است و در دل داستانی جذاب و مهیج سعی دارد به نفی خشونت و استفاده از اسلحه بپردازد.راینر ماریا شرودر در یکی از مصاحبه‌هایش با مجله ادبی کودکان کریکت در این‌باره گفته است: «خشونت در ذات بشر نهفته نیست، چیزی که ما یاد می‌گیریم این است که بکش تا کشته نشوی و به نظر می‌رسد هیچ‌کس را هم یارای مخالفت نیست. در خبرها از بچه‌هایی می‌خوانیم که با اسلحه به مدرسه رفته‌اند و بعد در لحظه‌ای غیرقابل کنترل هم‌کلاسی‌هایشان را به گلوله بسته‌اند. من اما این بچه‌ها را مقصر نمی‌دانم، او یاد گرفته که این جور باشد.»

اسب سحرآمیز

مگدالن ناب
ترجمه: نلی محجوب

هدیه کریسمس ایرنا دختر تنها و غمگین، یک اسب چوبی کثیف و خاک‌آلود است. اما این تنها چیزی است که ایرنا را در آن زمستان غمگین خوشحال می‌کند. ایرنا اسب چوبی را در ویترین خاک‌گرفته یک مغازه می‌بیند و اسمش را بلا می‌گذارد. بلا برای اهالی شهر یادآور اسب ‌سحرآمیز و زیبایی است که سال‌ها پیش در مزرعه‌ بزرگی زندگی می‌کرد و از طرف صاحبش آزار می‌دید. ایرنا آرزو می‌کند که بلا یک اسب واقعی بشود، بالاخره در یکی از شب‌هایی که ایرنا انتظارش را نداشت، بلای واقعی پا به زندگی دختر غمگین و تنها می‌گذارد. «اسب سحرآمیز»، اولین رمان مگدالن ناب نویسنده بریتانیایی است که در ایران منتشر می‌شود. او تا پیش از مرگش در سال ۲۰۰۷ بیش از ۴۰ عنوان کتاب برای کودکان نوشته بود. مشهورترین رمان‌های او دو مجموعه «ماجراهای جوزی اسمیت» و داستان‌های پلیسی «ماجراهای کارآگاه مارشال گارناسیا» هستند.مگدالن ناب، جز این مجموعه‌ها، دو رمان کودک دیگر هم نوشته که یکی از آنها «اسب سحرآمیز» است. داستانی که اولین بار در سال ۱۹۹۳ منتشر شد و خیلی زود از سوی انجمن‌ای‌بی‌بی‌وای لقب یک اثر کلاسیک مدرن را به خود اختصاص داد. خانم ناب به دلیل آنچه تخیل و خیالپردازی ناب نامیده شده است بارها از سوی کتابخانه‌های عمومی و مدارس کشورهای انگلیسی‌زبان تقدیر شده است.

آشپزخانه خانم گیلاس

دو داستان از نویسنده‌ای بزرگ برای بچه‌ها
سیلویا پلات
ترجمه: نیلوفر امرایی

سیلویا پلات برای خواننده‌های بزرگسال نامی آشنا است، یکی از بزرگ‌ترین شاعران آمریکایی عصر حاضر و نویسنده رمان بحث‌برانگیز «حباب شیشه». اما این شاعر آمریکایی برای کودکان هم می‌نوشت، پلات در کارنامه ادبی‌اش دو داستان بلند و یک شعر بلند برای کودکان هم دارد. داستان «آشپزخانه خانم گیلاس» و «این یک کت‌وشلوار معمولی نیست» را می‌توانید در این کتاب کوچک بخوانید. به این‌ترتیب شما خیلی زودتر از بزرگ‌ترها با سیلویا پلات آشنا می‌شوید. آشپزخانه خانم گیلاس روایتی است از زندگی یک خانواده خوشبخت زن و شوهری که خانه‌ای نقلی و تروتمیز دارند و با اسباب و اثاثیه‌ای که حسابی از آنها مراقبت می‌کنند، یک روز زیبا و آفتابی اما آشپزخانه خانم گیلاس انقلاب می‌کند و همه وسیله‌ها تصمیم می‌گیرند کار دیگری جز وظیفه‌ای که به آنها محول شده انجام بدهند، و این وسط دو پری شیطان نقش مهمی دارند. داستان «این یک کت و شلوار معمولی نیست» هم روایتی از زندگی پسرکی در یک خانواده پرجمعیت است که تنها آرزویش داشتن یک دست کت‌وشلوار است، به‌زودی کت و شلواری به در خانه آنها می‌رسد پسرک داستان تا رسیدن به این کت و شلوار موردعلاقه مسیری طولانی پیش‌رو دارد.

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر