خداداد غریب پور در حاشیه این بازدید اظهار کرد: جهاددانشگاهی از نهادهایی است که در اوایل انقلاب شکل گرفته است و خوشبختانه طی این سال‌ها با تلاش اعضای مجموعه توانسته به رشد و شکوفایی قابل توجهی برسد.

وی افزود: براساس تفاهم نامه مشترکی که صنعت و معدن با جهاددانشگاهی دارد بخش‌های مختلف صنعتی از دستاوردهای این مجموعه به ویژه در حوزه تکنولوژی و فناوری‌های نوین بسیار بهره‌مند شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه ما به دنبال بومی‌سازی تکنولوژی هستیم، گفت: برای تحقق این مهم شرکت‌هایی که نیاز به فناوری و تکنولوژی جدید دارند از دانش اعضای هیئت علمی جهاددانشگاهی قطعاً استفاده خواهند کرد.

در ادامه حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی با اطمینان به اینکه پتانسیل انجام کارهای بزرگ در کشور وجود دارد قدم‌های بزرگی برداشته است.

وی افزود: این مجموعه تاکنون در حوزه‌های نفت، پتروشیمی، تولید مواد شیمایی، برق، صنایع مس و فولاد و… به دستاوردهای قابل توجهی رسیده است که ساخت دکل‌های حفاری یکی از این دستاوردهاست.

این مسئول گفت: در این بازدید با حضور معاون وزیر و مدیران صنایع بررسی‌های لازم جهت همکاری‌های مشترک صورت گرفت و همکاری‌های مشترک در حوزه ساخت تجهیزات و تولید دانش در دستور کار قرار گرفت که این مهم قطعاً زمینه‌ساز پیشرفت خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.