گروه حوادث- اداره اوقاف و امور خیریه کرج به خاطر تغییر شغل یک مغازه‌دار تقاضای تخلیه این ملک تجاری را کردند. این مستاجر مدتی پس از اجاره مغازه موقوفی برای تعمیر رادیو و تلویزیون، آن را به فروشگاه پوشاک تبدیل کرده بود.

سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه با ارائه دادخواست تخلیه یک باب مغازه به لحاظ تغییر شغل از شعبه ۱۶دادگاه حقوقی کرج خواست تا مستاجر را وادار به تحویل این واحد تجاری کند. او در توضیح خواسته خود به دادگاه گفت: اردیبهشت ماه سال ۸۳ یک باب مغازه در رجایی‌شهر کرج را که جزو موقوفه یک مسجد بود به این مرد به مدت سه‌سال به منظور اشتغال به کسب تعمیر رادیو و تلویزیون اجاره دادیم، اما او بدون اجازه متصدی موقوفه این مغازه را برای فروش پوشاک به یک زن اجاره داد و با توجه به بند ۷ ماده ۱۴ قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۵۶ در مواردی که مستاجر بدون رضایت مالک مورد توافق را به شغلی که متفاوت با شغل اولیه باشد تغییر دهد، مالک حق تخلیه ملک را دارد و در این مورد هیچ‌گونه شباهت عرفی بین تعمیر رادیو و تلویزیون و فروش لباس نیست و حتی اتحادیه و صنوف این دو شغل نیز با هم متفاوت هستند.

مستاجر برای دفاع از خود در دادگاه حاضر شد و گفت: من سر قفلی این مغازه را خریدم و در آن هیچ شغلی برای فعالیت قید نشد و من می‌توانم شغلی را که موردنیاز محل باشد و امورات زندگی خانواده‌ام را تامین کند در آنجا راه‌اندازی کنم.

قاضی دادگاه پس از بررسی مدارک و اوراق پرونده و شنیدن اظهارات طرفین دادخواست اداره اوقاف و امور خیریه را رد و حکم به بطلان این دعوی صادر کرد.

پس از اعتراض خواهان، پرونده برای بررسی نهایی به شعبه چهلم دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد.

هیات قضات این دادگاه حسین ساکی، رییس و احمد متولی، مستشار، پس از بررسی مجدد پرونده با توجه به آنکه ایراد و اعتراض موثری که موجب نقض دادنامه شود از سوی اداره اوقاف به عمل نیامده بود، رای صادره را تایید و قطعی اعلام کردند.