ایرنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید با گسترش کارگاه‌های تولیدی و تولید کالای ایرانی مرغوب در کشور جلوی واردات کالاهای نامرغوب چینی را بگیریم و کالاهای ایرانی را رواج دهیم.

علی ربیعی روز گذشته در مراسم افتتاح مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران بندرعباس افزود: توسعه و پیشرفت کشور نیاز به وجود نیروی انسانی کارآمد و دارای متخصص و مهارت دارد که می‌تواند به افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح کیفی خدمات کمک کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: سیاست و هدف اصلی ما «هر ایرانی یک مهارت فنی» است و هر ایرانی پُر از مهارت برای زندگی بهتر است.

وی ادامه داد: برای حمایت از تولیدات داخلی کشورمان و رونق اقتصادی و اشتغال جوانان، کالای ایرانی جایگزین کالای چینی می‌شود.

ربیعی یادآورشد: برای افرادی که توانایی بالایی ندارند و به هر دلیل دچار فرصت‌های نابرابر شده‌اند، از جمله افراد معلولی که به علت ژنتیکی ناتوان شده‌اند یا افرادی که ناخواسته دچار بیماری شده‌اند، وظیفه داریم طبق رسالت اخلاقی و دینی خود از آنها حمایت کنیم و در این راستا از خیران هم کمک بگیریم.

وی گفت: یکی از برنامه‌ها، توانمند‌سازی گروه‌های هدف به‌ویژه معلولان است که دولت آن را در دستور کار خود قرار داده است و به سمت آموزش‌های متناسب با انواع معلولیت‌ها گام برمی‌داریم.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای موظف شد برای معلولان، متناسب با وضع معلولیت‌شان، آموزش طراحی کند و به نوعی آنها را به چرخه کار و زندگی برگرداند.

ربیعی گفت: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای به‌صورت کارگاهی و خانگی انجام می‌شود و بخشی از تولیدات آنها از سوی خیران و بخشی هم در بازار به فروش می‌رسد.

وی به راه‌اندازی کارگاه تولیدی پوشاک «رشمون» در بندرعباس اشاره کرد و یادآور شد: مجموعه‌ای که ما افتتاح کردیم توسط سازمان فنی و حرفه‌ای، خیران و کمک‌ها و حمایت سایر دستگاه‌های دولتی راه‌اندازی شده و این الگوی خوبی برای کل کشور است.ربیعی اضافه کرد: در این مرکز بیماران خاص از جمله تالاسمی و ام‌اس و زنان سرپرست خانوار هستند که به نوعی با فقر روبه‌رو بودند و حضورشان در خانه باعث تشدید معلولیت یا از کارافتادگی زودرس‌شان می‌شد و این امر زندگی افرادی که فرصت‌های برابر برای زندگی بهتر نداشتند، بهبود بخشیده است.