گروه بورس- هدیه لطفی: شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی به دلیل سهام شناور بالا عرضه اولیه نخواهد داشت و تنها گشایش نماد صورت خواهد گرفت.

بنابر اعلام ناظر بازار فرابورس، این شرکت به دلیل سهام شناور بالا عرضه اولیه نخواهد داشت و تنها نماد آن بازگشایی خواهد شد.
امیر‌هامونی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی حدود 42 هزار نفر سهامدار دارد که حدود 92 درصد از آن متعلق به کارکنان بانک صادرات است، بر همین اساس و به دلیل بالا بودن سهام شناور آزاد، روند کار به صورت عرضه اولیه نخواهد بود.
وی ادامه داد: بر این اساس و به دلیل عرضه‌کنندگان فراوان این شرکت و از آنجا که تنها یک نفر تعهد عرضه ندارد، این سهام قیمت یکسانی نخواهد داشت و در نتیجه در روز عرضه، قیمت‌گذاری خواهد شد.
هامونی در پاسخ به این پرسش که زمان درج، عرضه و گشایش نماد این شرکت چه زمانی خواهد بود؟ گفت: درج این شرکت در بازار فرابورس صورت گرفته اما زمان گشایش نماد آن پس از طی مراحل قانونی کار از جمله اتمام سپرده‌گذاری در سیستم فرابورس صورت می‌گیرد.
ناظر بازار فرابورس با اشاره به اینکه سپرده‌گذاری حقیقی‌ها و حقوقی‌ها تقریبا به اتمام رسیده، اضافه کرد: پس از اتمام این کار و ارائه اطلاعات مالی به سازمان بورس جهت تایید و درج در سایت کدال، عرضه این شرکت انجام
خواهد شد.وی خاطرنشان کرد: پس از طی این مراحل، شرکت فرابورس بیانیه گشایش نماد را صادر کرده و پس از آن سرمایه‌گذاری خوارزمی فرصت دارد تا طی سه روز نماد را بازگشایی کند.یادآور می شود، شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی در تاریخ 18 اسفند ماه سال 89 ، به عنوان شانزدهمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های بازار اول فرابورس پذیرفته و با نماد «خارزم» درج نام شده بود.




اعلام سود «باغمیشه»
از سوی دیگر، شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه پیش بینی سود هر سهم سال 90 را به بازار اعلام کرد.
بر این اساس، شرکت باغمیشه سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۹۰ را به طور خالص مبلغ یک هزار و ۷۹۵ ریال درنظر گرفته است.
همچنین شرکت پیش بینی درآمد هر سهم سال قبل را نیز دو هزار و 189 ریال اعلام کرده، که این پیش بینی‌ها با سرمایه 250 میلیارد ریالی شرکت در نظر گرفته شده است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد «باغمیشه» برای سال مالی منتهی به شهریور امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۶ درصد کاهش، بهای تمام شده ۱۷درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۸ درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت دلایل تغییرات را کاهش فروش ناشی از پایین بودن پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها طی سال مالی جاری، افزایش هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی متناسب با نرخ تورم، کاهش سایر درآمد‌های عملیاتی به‌دلیل کاهش سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و افزایش هزینه‌های مالی به سبب اخذ تسهیلات بانکی اعلام کرده است.همچنین «باغمیشه» قصد افزایش سرمایه به مبلغ 540 میلیارد ریال از محل سود انباشته را دارد. یاد آور می شود، 10 درصد از سهام این شرکت در روز چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه در بازار فرابورس عرضه می شود.


صف‌های خرید در بازار
از سوی دیگر بازار فرابورس روز گذشته را با تشکیل صف‌های خرید سپری کرد.در این روز صف خریدی برای سهام شرکت‌های پتروشیمی پردیس، فولاد آلیاژی یزد و تجارت الکترونیک پارسیان تشکیل شد و به دنبال آن هر سه شرکت یادشده رشد قیمت ۵ درصدی را در کارنامه خود ثبت کردند. روز گذشته حدود ۱۳ میلیون سهم در بازار دادوستد شد و ارزش کل معاملات به رقم
140 میلیارد و 219 میلیون ریال رسید.
همچنین حدود نیمی از معاملات مزبور در نماد پتروشیمی پردیس بود، به طوری که هر سهم «شپدیس» به قیمت ۲۴ هزار و ۴۲۷ ریال، ارزشی معادل ۷۷ میلیارد ریال روانه بازار کرد. نماد معاملاتی همراه اول نیز با ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۵۶ میلیون ریال ،رتبه دوم را به خود اختصاص داد.