گروه بورس - در نخستین هفته بهمن ماه جاری در بازارهای فرابورس ۱۸۶ میلیون و ۹۱۰ هزار اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۴۰۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال دادو ستد شد که نسبت به هفته قبل از نظر ارزش افزایش ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در بازار اول فرابورس ۲۳ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۵۴ برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۱۸۶ میلیارد و ۹۹۳ میلیون و ۹۱۴ هزار ریال معامله شد که در مقایسه با هفته گذشته از نظر حجم و ارزش افت ۳۹ و ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که در بازار دوم بیش از ۱۱۹ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۳۹۰ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال مبادله شد که نسبت به هفته آخر دی ماه از نظر حجم و ارزش رشد ۲ و ۲۱۵ درصدی را دارا بوده است.همچنین طی هفته گذشته هیچ اوراق بهاداری در بازار سوم فرابورس داد وستد نشده است.

در هفته گذشته در بازار پایه ۴۳ میلیون و ۲۶۵ هزار برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۶۵ میلیارد و ۶۵۴ میلیون ریال دست به دست شده است که در مقایسه با هفته گذشته از نظر حجم و ارزش افت ۶۴ و ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

طی هفته گذشته در بازار ابزارهای نوین فرابورس ۸۳۲ هزار و ۲۶۵ ورقه بهادار به ارزش ۷۵۹ میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال مبادله شده است که در مقایسه با هفته قبل رشد ۴۸ درصدی حجم و ۵۳ درصدی ارزش را دارا بوده است.

محصولات شیمیایی در صدر دیگر گروه‌ها

در حال حاضر تعداد صنایع فعال در فرابورس به ۲۶ صنعت می‌رسد، که صنعت محصولات شیمیایی با دارا بودن ۱۸۱ هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال معادل ۴۳/۵ درصد ارزش بازار، بزرگ‌ترین صنعت فرابورس است. صنعت مخابرات با ۲۲، فلزات اساسی با ۱۱، بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۷/۹ و فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۷/۲ درصد رتبه‌ای دوم تا پنجم ارزش بازار فرابورس را در اختیار دارند.