گروه بنگاه‌ها: همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره «نقد صنعت بانکداری- با محوریت بانک اقتصادنوین» برگزیدگان این جشنواره مورد قدردانی قرار گرفتند. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جمعی از مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی، اعضای هیات‌مدیره، مدیرعامل، معاونان، مدیران و روسای شعب بانک اقتصادنوین و مدیران عامل شرکت‌های وابسته این بانک، اعضای شورای داوری و نمایندگان رسانه‌های گروهی برگزار شد.

در این مراسم رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دومین جشنواره نقد صنعت بانکداری با محوریت بانک اقتصادنوین و ابراز امیدواری برای استمرار برگزاری این جشنواره از بانک اقتصادنوین برای این ابتکار عمل ارزشمند و استمرار آن قدردانی کرد و گفت: برگزاری این جشنواره فضای مناسبی را برای شناخت مسائل و مشکلات حاکم بر نظام بانکی فراهم می‌کند و در چنین شرایطی می‌توان راهکار مناسب را برای حل این مشکلات و معضلات پیدا کرد. وی اظهار کرد: مردم جامعه در هر طبقه و گروهی با بانک‌ها ارتباط دارند و انعکاس نظرات و ارائه راهکارها و ذره‌بین روی نقاط ضعف گذاشتن و ضعف‌ها را منصفانه منعکس کردن، فضایی را درست می‌کند که بانک‌ها بتوانند تصمیم‌های درستی را برای ارتقا و افزایش کارآیی و بهره‌وری اتخاذ کنند.

رئیس‌کل بانک مرکزی به تحقق هدف‌گذاری انجام شده برای پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: اکنون بالغ‌بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. در ادامه این مراسم علی‌اصغر سفری، مدیرعامل بانک اقتصادنوین نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه نظام بانکی کشور در حساس‌ترین شرایط خویش قرار دارد و عبور از این شرایط جز با نقد عالمانه و منصفانه محقق نخواهد شد، گفت: دستاورد مثبت برگزاری این جشنواره و افزایش مشارکت و حضور شرکت‌کنندگان در جشنواره تخصصی نقد صنعت بانکداری نشان‌دهنده مقبولیت این جشنواره است که به امید خدا برگزاری این جشنواره در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت. وی ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه بانک مرکزی در این رویداد و ارزشمند شمردن آن در برگزاری این رویداد رسانه‌ای گفت: بی‌تردید بانک اقتصادنوین به نمایندگی از همه بانک‌های کشور مفتخر است تا در برابر شما روزنامه‌نگاران و خبرنگاران عرصه نظام بانکی سر تعظیم فرود آورد و از راهی که تحت عنوان نقد نظام بانکی گشوده بر خود ببالد و شاید یکی از دلایل آن وجوه اشتراک باور به بخش خصوصی در نظام بانکداری با رسانه‌ها به‌عنوان رکن پنجم دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است. این وجه مشترک گرچه در کلیت نظام بانکداری و در پرتو توسعه اقتصادی با جلب سرمایه‌گذاری‌ها و سپردن امور به دست مردم و بخش خصوصی، نمود جدی دارد اما تا تحقق همه این آرمان‌ها هنوز ما و رسانه‌ها راه درازی در پیش داریم.