مدیرکل روابط‌عمومی سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی معتقد است که تعرفه پیام کوتاه باید کمتر از ۱۰۰ریال تعیین شود و کمیسیون مربوطه در سازمان تنظیم مقررات باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. «محسن قائمی‌نسب» در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: تعرفه ۱۴۰ریال برای سرویس پیام کوتاه گران است و باید کاهش قیمت داشته باشد.

وی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعرفه بالای پیام کوتاه را قبول دارد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال بررسی کاهش تعرفه سرویس پیام کوتاه است. سازمان بازرسی کل کشور با ارائه گزارشی به وزارت ارتباطات تعرفه پیام کوتاه تلفن‌همراه را ناعادلانه عنوان کرد و خواستار کاهش آن شد. با وجودی که بالغ بر ۲ ماه است که از زمان ارائه این گزارش گذشته است، اما سازمان تنظیم مقررات به عنوان سیاست‌گذار در بحث تعیین تعرفه، بررسی تعرفه پیام کوتاه را جزو اولویت‌های خود ندانسته و این مهم تاکنون در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات قرار نگرفته است.

بررسی قیمت ۲۴هزار تومانی سیم‌کارت‌های ویژه ارسال پیامک

قیمت سیم‌کارت‌های ویژه ارسال پیام کوتاه برابر با سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول؛ یعنی ‌٢٤هزار تومان است، این پیشنهاد از طرف شرکت ارتباطات سیار به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه شده و در حال بررسی است. سیدعلی علویان - رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب درباره نرخ تعرفه ارسال پیام کوتاه در این نوع سیم‌کارت‌ها گفت:‌ این تعرفه مانند تعرفه ارسال پیام کوتاه در سیم‌کارت‌های معمولی؛ یعنی همان ‌٤/١٣تومان است که با در نظر گرفتن شش درصد مالیات ‌٢/١٤تومان می‌شود، بنابراین از نظر تعرفه تغییری، با تعرفه فعلی نخواهد داشت؛ اما درصددیم تعرفه پیامک فارسی را کاهش دهیم که این موضوع هنوز نهایی نشده است.

مشترکان همراه اول روزانه ۴۰ میلیون پیامک ارسال می‌کنند

محمد سلیمانی با اشاره به عملکرد بخش‌های مختلف وزارت ارتباطات، آنها را بی نظیر دانست و خاطر نشان کرد: توسعه تلفن‌همراه که طی یک و نیم سال گذشته محقق شد، در سطح منطقه کم‌نظیر بوده است. وزیر ارتباطات گفت: ظرفیت پیام کوتاه در سال ۸۴، حداکثر به سه میلیون عدد در روز می‌رسید؛ در حالی که هم‌اکنون و تنها توسط اپراتور اول روزانه بیش از ۴۰میلیون پیام کوتاه ارسال می‌شود.

ضریب نفوذ موبایل فقط دو درصد با برنامه چهارم فاصله دارد

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات گفت: ضریب نفوذ تلفن‌همراه کشور تا رسیدن به اهداف برنامه پنج ساله چهارم توسعه تنها دو درصد فاصله دارد. صمد مومن‌باا... با اشاره اهداف برنامه چهارم توسعه در بخش تلفن‌همراه اظهار داشت: در برنامه چهارم توسعه ضریب نفوذ تلفن‌همراه کشور باید به ۳۵درصد برسد که در حال حاضر ضریب نفوذ در این بخش ۳۳درصد است. وی با تاکید بر رشد سریع کشور در حوزه تلفن‌همراه یادآور شد: متوسط ضریب نفوذ دنیا در حوزه تلفن همراه ۹/۴۰درصد است که کشور ما نسبت به این میزان عقب است.