اگر فکر می‏کنید گوشی‏ها به پایان خود نزدیک می‏شوند، سخت در اشتباهید!

جی‌اس‌ام: از هرکس بپرسید، می‌گوید دیگر کمپانی‌ها آن خلاقیت گذشته را ندارند؛ مثل زمانی که اولین گوشی ضدآب معرفی شد یا اولین سنسور تشخیص اثر انگشت به بازار آمد. حالا دیگر جنگ اعداد است و احتمالا تا چند سال دیگر غائله اسمارت‌فون‌ها ختم می‌شود. موسسه Zenith مطالعاتی انجام داده که به شما ثابت می‌کند گوشی‌ها همچنان با قدرت به گسترش و فروش ادامه می‌دهند.

طبق آمار این موسسه در سال ۲۰۱۷ از تمام وسایلی که قابلیت اتصال به اینترنت دارند تقریبا ۷۵ درصد داده‌ها توسط گوشی‌ها و تبلت‌ها مصرف می‌شود. برای اینکه دید بهتری داشته باشید، جالب است بدانید که این رقم در سال ۲۰۱۲ تنها ۴۰ درصد بود. این یعنی میزان استفاده از گوشی و تبلت حدودا ۳۵ درصد در ۵ سال گذشته افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۶ میلادی ۶۸ درصد ترافیک اینترنت را این گجت‌ها اشغال کرده‌اند و سهم آنها تا دو سال دیگر، یعنی ۲۰۱۸، به ۷۸ درصد می‌رسد. شاید برایتان سوال باشد که کدام کشور برای اتصال به اینترنت، بیشتر از گوشی هوشمند استفاده می‌کند. پاسخ سوال شما اسپانیا است. حدودا ۸۵ درصد ترافیک مصرف‌شده در اسپانیا به گجت‌های قابل حمل اختصاص دارد. جالب است بدانید که گوشی‌های هوشمند در ایرلند از بالاترین محبوبیت در مقایسه با دیگر کشورها برخوردارند. از جمعیت ۵ میلیون نفری این کشور حدودا ۹۲ درصد آنها صاحب گوشی هوشمندند که رقمی قابل توجه است. در این رده‌بندی مردم اسپانیا نیز با رقم ۹۱ درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

هر برندی برای دستیابی به موفقیت باید تبلیغات موثر داشته باشد، اما چگونه؟ تا چند سال پیش بیشترین سهم تبلیغات مربوط به تلویزیون و بیلبوردهای خیابانی بود، اما مردم علاقه‌ای به تماشای آنها ندارند و البته مجبور به تماشا هم نیستند و اغلب هنگام پخش تبلیغات مشغول کار دیگری می‌شوند. اسمارت‌فون‌ها مردم را معتاد به مشاهده تبلیغات می‌کنند! طبق مطالعه‌ای که Zenith انجام داده تا سال ۲۰۱۸ حدودا ۶۰درصد تبلیغات در گوشی‌های هوشمند اتفاق می‌افتد که این عدد مساوی ۱۳۴ میلیارد دلار هزینه برای تبلیغات است! هنگام قدم‌زدن در خیابان می‌توانید به تبلیغات بیلبوردی بی‌توجه باشید، اما در ساعات مختلف روز به گوشی‌تان زل زده‌اید و تبلیغات را تماشا می‌کنید که این موضوع بیشترین سود را برای برندهای تجاری دارد. گجت‌هایی مانند HP Elite x۳ سعی می‌کنند جای تمام وسایل محاسباتی و ارتباطی کاربران را بگیرند. احتمالا هدف بعدی کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون این باشد که با گجت‌هایشان جای تلویزیون، تبلت، کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها را کاملا پر کنند.