دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری با حضور در شورای علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه در جریان مشکلات و درخواست‌های مسوولان و اعضای هیات علمی این دانشگاه قرار گرفت. دکتر هدایت حاتمی با اشاره به جایگاه استان کرمانشاه در زمینه فرهنگ و هنر اظهار کرد: خوشبختانه در استانی هستیم که در هر جای آن نمونه‌هایی از فرهنگ و هنر دیده می‌شود و در بسیاری از هنرها دارای شهرت جهانی و ملی هستیم.

وی افزود: عرصه فرهنگ عرصه عمیقی است که هر چه جلوتر برویم باز هم ظرفیت‌های جدید و ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد و دریچه‌های جدیدی را روی ما باز می‌کند و این مساله مسوولیت اهالی فرهنگ و هنر را سنگین‌تر می‌کند.

دکتر حاتمی به مقوله اقتصاد و فرهنگ نیز پرداخت و گفت: هنرمند ضمن اینکه به اصل هنرش می‌پردازد باید بتواند از آنچه خلق می‌کند درآمدزایی نیز داشته باشد و مقوله اقتصاد فرهنگ به همین مبحث توجه دارد و دولت نیز حاضر است که هرگونه حمایت و تسهیلاتی را که لازم است در این خصوص ارائه دهد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که باید بتوانیم شادی را در جامعه ترویج کنیم و افزود: مغموم بودن یکی از آسیب‌های جدی برای مردم ما به‌خصوص در استان کرمانشاه است که باید بتوانیم با استفاده از بخشی از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی به‌خصوص در زمینه ظرفیت‌های بومی، ‌شاد بودن را به جامعه بازگردانیم.

دکتر حاتمی در ادامه به رسالت مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره و عنوان کرد: همان گونه که در نام این دانشگاه آمده است علم و کاربردی شدن آن به عنوان دو مقوله اصلی و اساسی آمده است که اتفاقا یکی از مهمترین دغدغه‌ها و محورهای کاری من نیز ارتباط بین علم و جامعه یعنی کاربردی شدن علم است و این دانشگاه می‌تواند با تعهد و انگیزه‌ای که در مسوولان و استادان آن می‌بینم به این مقوله کمک شایانی کند. وی اظهار کرد: آنچه در صحبت‌های استادان و مسوولان این دانشگاه بود اعتماد و اطمینان مبنی بر توانایی و ظرفیت قوی شدن بود که این جای خرسندی است که یک دانشگاه به شرایط موجود راضی نیست و ظرفیت خود را بالاتر از این می‌بیند و نکته امیدوارکننده‌تر این بود که این دانشگاه با وجود پذیرش آسان، اما خروجی سخت و باکیفیتی دارد که مبین نگاه متعهدانه شما به مقوله علم و هنر است که جای تقدیر دارد. دکتر حاتمی به اهمیت نقش‌پذیری نخبگان در تحقق برنامه‌های دولت اشاره کرد و گفت: کارهای زیربنایی و هدفمند، مشارکت نخبگان را می‌طلبد و از نخبگان استان می‌خواهم که ارتباطشان را با دولت و نظارتشان را بر اجرای برنامه‌های دولت قطع نکنند که این می‌تواند پازل علم، ‌اجرا و نظارت را تکمیل کند و روند توسعه استان را تسریع ببخشد.