دنیای اقتصاد - پاکدشت: فاز اول واحد سینک اخوان که بزرگ‌ترین تولیدکننده اجاق‌های گاز و شیرآلات و سینک ظرفشویی در کشور است با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و رییس سازمان صنایع و معادن استان تهران به بهره‌برداری رسید. در مراسم افتتاح این واحد تولیدی مهندس نوری که به تازگی مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران را عهده‌دار شده است، شهرک عباس آباد را از بهترین شهرک‌های صنعتی استان تهران دانست و با بیان اینکه واحدهای تولیدی مهم و خوبی در این شهرک مستقر هستند، گفت: در حال حاضر نیز ۲۰۰۰ قرارداد با متقاضیان منعقد شده که از این بین ۱۱۰۰ واحد تولیدی فعال و مشغول به کار هستند.

وی در ادامه با اشاره به این که در صدد هستیم تا با ساخت بانک صنعت و معدن و شعبه اقماری تامین اجتماعی کمی از دغدغه صنعتگران بکاهیم، وعده‌هایی هم در خصوص ارائه تسهیلات بانکی و پیگیری احداث جاده اختصاصی شهرک به صاحبان صنایع داد.نوری همچنین از اخذ مجوز برای حفر دو حلقه چاه آب و تامین روشنایی فاز ۴ شهرک با مشخص شدن پیمانکار آن خبر داد و گفت: متاسفانه به‌رغم تلاش‌های انجام شده تاکنون اتصال اتوبان بابایی به بزرگراه امام رضا (ع) انجام نگرفته و با مطالعاتی که صورت گرفته مسیر دیگری طراحی شده که از شریف‌آباد گذر خواهد کرد.وی در ادامه با بیان اینکه برای ساماندهی و پیشرفت بهتر واحدهای صنعتی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم، از سرمایه‌گذاران خواست در شهرک‌هایی که امکانات زیربنایی و عمرانی مناسب چون آب و برق و گاز و تلفن دارند سرمایه‌گذاری کنند و از تسهیلات ویژه صنعتگران نیز بهره ببرند.

مدیر کارخانه اخوان هم در این مراسم توضیحاتی در خصوص فاز اول این شرکت ارائه داد. وی گفت: تولیدات شرکت اخوان سینک‌هایی یک تکه است و با هموارتر شدن مسیر تولید، ساخت سینک‌های چند تکه فانتزی هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

اخوان افزود: در شرکت اخوان گازهای صفحه‌ای با تنوع ۶۰ مدل تولید می‌شود که از جنس شیشه، استیل یا ترکیب این دو است.

مدیر شرکت اخوان مرحله سوم تولید این واحد را تولید شیر‌آلات بهداشتی دانست و افزود: استاندارد اولیه اخذ شده و طی دو هفته آینده استاندارد دوم نیز گرفته خواهد شد تا تولیدات اخوان این بار به عنوان شیر‌آلات بهداشتی روانه بازار شود. اخوان میزان اشتغالزایی فعلی شرکت را حدود ۸۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: حدود ۴۰۰ نفر در خطوط تولید و حدود ۴۰۰ نفر نیز در مجموعه اداری، فنی و مهندسی و کارگری مشغول کار هستند.وی اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی فازهای دیگر تولید و انتقال کارخانه‌های دیگر اخوان به این مجموعه و افزایش تولید ظرفیت اشتغالزایی این واحد تا ۲۰۰۰ نفر ارتقا یابد.مهندس مس فروش، رییس اداره صنایع و معادن استان تهران نیز در این مراسم حضور داشت. وی گفت: با انتقال قدرت از بخش دولتی به بخش خصوصی به ویژه در بخش تولیدات صنعتی می‌توانیم نتایج زحمات صنعتگران را شاهد باشیم.

وی افزود: برای آینده برنامه‌های زیادی را پیگیر هستیم و باید بررسی شود که چرا تولید گره خورده است. وی افزود: ۸ ماه پیگیری مستمر برای استقرار تشکیلات اداری صنایع و معادن پاکدشت انجام شده تا این اداره به طور موقت شروع به کار کند. مس فروش اظهار امیدواری کرد تا سال ۸۹ با بودجه صنایع و معادن ساخت این اداره تکمیل شود.

رییس اداره صنایع و معادن گفت: در حال حاضر حدود ۲۵۰ طرح را برای دریافت تسهیلات و تا سقف ۲ میلیارد ریال به بانک صنعت و معدن معرفی کرده‌ایم که اکثر آنها موفق به دریافت این وام شده‌اند.مس فروش خبر خوشی هم برای صنعتگران داشت و آن انتقال آب از سد ماملو برای رفع مشکل کم آبی شهرک بود.مهندس قاهری، رییس سازمان صنایع کوچک هم از تغییر و تحول در شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: باید در زمینه صنایع کوچک به بالندگی برسیم.

وی انقلاب واقعی صنعت در کشور را زمانی دانست که صنعتگران قدر واقعی خود را پیدا کنند و منزلتشان را بیابند.