شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۱۹ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۵۹۱۹

  • خلأ قانونی؛ حلقه مفقوده امنیت سایبری کشور

    افزایش حملات سایبری در مدت اخیر به چالشی جدی تبدیل شده است. این حملات حالا به قدری گسترده شده است که خلأ قانونی در بحث حفاظت از اطلاعات کاربران بیش از پیش احساس می‌شود. با این همه همچنان در عمل هیچ اقدامی در خصوص حفاظت از داده‌های کاربران صورت نگرفته است. در همین راستا رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس روز شنبه طی نامه‌‎ای به رئیس‌جمهور با انتقاد از تعلل دولت در ارائه لایحه حمایت و حفاظت از داده‌های کاربران در فضای مجازی، تاکید کرد که این تعلل، کشور و داده‌های مردم را دچار آسیب جدی کرده است. اواخر هفته گذشته نیز یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اهمیت حفاظت از اطلاعات و داده‌های مردم در بستر فضای مجازی عنوان کرده بود وقتی خدمات دولتی الکترونیکی می‌شود، به آن معناست که در بستر فضای مجازی و الکترونیکی خدمات ارائه می‌شوند. به گفته او، در این شرایط اگر این بستر امن نباشد و اتفاقاتی نظیر هک و حمله سایبری بیفتد، اعتماد مردم از بین می‌رود.
  • ۲۰۲۳؛ سال هفت شرکت باشکوه

    ایسنا: پس از سال وحشتناک ۲۰۲۲ برای شرکت‌های بزرگ فناوری و سهامدارانشان، ۲۰۲۳ به نوعی سال بازگشت این شرکت‌ها به مدار موفقیت بود.
  • معرفی کلید جدید مایکروسافت برای کیبوردهای ویندوز

    آی‌تی‌ایران: شرکت مایکروسافت قرار است یک کلید جدید به کیبوردهای ویندوز آینده خود اضافه کند که کلید کوپایلت (Copilot) نام دارد. نسخه استاندارد کیبوردهای ویندوز در سال ۱۹۹۴ معرفی شدند و این نخستین بار است که مایکروسافت بنا دارد تغییر بزرگی در چیدمان این قطعه جانبی محبوب ایجاد کند.
  • پشت‌پرده مصرف مواد مخدر ایلان ماسک

    مهر: با اظهارات برخی مدیران شرکت‌های تحت امر ایلان ماسک، بار دیگر گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال مصرف انواع مواد مخدر توسط این چهره مطرح دنیای فناوری به اوج رسیده است. گفته می‌شود یکی از مدیران سابق تسلا به اندازه‌ای نگران مصرف مخدر توسط ایلان ماسک و رفتارهای غیر قابل پیش‌بینی وی بوده که تصمیم گرفته بود در انتخابات مجدد هیات‌مدیره این خودروساز شرکت نکند.
  • حمله سایبری برای کتابخانه ملی انگلیس ۷ میلیون پوند خرج تراشید

    مهر: طبق تخمین‌ها احتمالا کتابخانه ملی انگلیس مجبور شود ۷ میلیون پوند از ذخایرش را برای احیای خود پس از یک حمله سایبری صرف کند.
  • تی‌موبایل و دستیابی به سرعت دانلود ۳.۶ گیگابیتی روی ۵G

    ایسنا: تی‌موبایل با تجمیع ۶ سرویس‌دهنده دارنده امواج حامل زیر ۶ گیگاهرتز، به سرعت دانلود ۳.۶گیگابیت بر ثانیه روی فناوری ۵G دست یافت‌.‌این آزمایش اخیرا با همکاری اریکسون و کوالکام به انجام رسیده و اِوالدسون، رئیس فناوری تی‌موبایل گفته که ما در حال عبور از مرزهای فناوری بی‌سیم هستیم تا بهترین تجربه ممکن را به مشتریان خود ارائه دهیم.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر