عملکرد 17 ساله واگذاری سهام ترجیحی به کارگران تشریح شد

مهر - مدیر کل امور اجتماعی و سهام وزارت کار و امور اجتماعی عملکرد سهام ترجیحی واگذار شده به کارگران در ۱۷ سال گذشته را تشریح کرد.

مسعود کاظم زاده در خصوص روند واگذاری سهام ترجیحی به کارگران از سال ۱۳۷۰ تا کنون گفت: به صورت کلی بررسی روند واگذاری‌‌ها به کارگران در سال‌‌های ۷۰ تا ۷۳ نشان می‌‌‌دهد در آن مقطع بیش از ۶‌میلیون و ۶۱۳ هزار سهم ترجیحی به کارگران واگذار شده است.

مدیر کل امور اجتماعی و سهام وزارت کار و امور اجتماعی اظهار داشت: از تعداد سهام واگذار شده در سال‌‌های ۷۰ تا ۷۳، ۵۱ هزار و ۷۶۵ کارگر توانستند از سهام ترجیحی برخوردار شوند که این میزان سهم از طریق واگذاری ۸۰ واحد تولیدی حاصل شده بود، به نحوی که ارزش ریالی سهام واگذار شده در فاصله سال‌‌های ۷۰ تا ۷۳، بیش از ۲۲‌میلیارد و ۴۵۷‌میلیون ریال برآورد شده است.

کاظم‌زاده درباره عملکرد سال ۷۴ واگذاری سهام ترجیحی به کارگران گفت: در سال ۷۴ تعداد سهام واگذار شده به کارگران کشور به بیش از ۱۷‌میلیون و ۸۱۸ هزار سهم رسید که در این ارتباط ۵۵ هزار و ۷۸۳ کارگر نیز از سهام ترجیحی برخوردار شدند که باید گفت ارزش ریالی سهام واگذار شده ۶۹ واحد تولیدی رقمی‌‌‌بالغ بر ۱۵۶‌میلیارد و ۲۸۷‌میلیون ریال بوده است.

وی بیان داشت: در سال ۷۵ نیز بیش از ۱۴‌میلیون و ۲۵۶ هزار سهم ترجیحی به کارگران واگذار شد که ۴۲ هزار و ۹۷۸ نفر از سهام ۷۵ واحد تولیدی به ارزش ریالی ۱۳۰‌میلیارد و ۵۱۳‌میلیون ریال برخوردار شدند.

این مقام مسوول در وزارت کار و امور اجتماعی در ادامه به عملکرد سهام ترجیحی کارگران در سال ۷۶ اشاره و تصریح کرد: در سال یاد شده نیز واگذاری سهام ترجیحی به کارگران صورت گرفت، به نحوی که بیش از ۸‌میلیون و ۳۳ هزار سهم به ارزش ریالی ۵۷۵‌میلیارد و ۵۲۹‌میلیون ریال از ۶۵ واحد تولیدی به۱۸ هزار و ۴۰۸ کارگر واگذار شد.

کاظم زاده افزود: در سال ۷۷ نیز بیش از ۷‌میلیون و ۴۳۴ هزار سهم ترجیحی از ۶۲ واحد تولیدی به ۲۳ هزار و ۲۲۰ کارگر واگذار شد که ارزش ریالی سهام در سال ۷۷ بیش از ۵۶‌میلیارد و ۴۸‌میلیون ریال بوده است.

مدیر کل امور اجتماعی و سهام وزارت کار و امور اجتماعی تصریح کرد: در سال ۷۴ بیش از ۳۱‌میلیون و ۴۸۳ هزار سهم ترجیحی از ۷۴ واحد تولیدی و به ارزش ریالی بیش از ۱۲۵‌میلیارد و ۸۶۹‌میلیون ریال به ۵۳ هزار و ۱۷۳ کارگر واگذار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید به نوسانات در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران در سال‌‌های مختلف دهه ۷۰ تا ۸۰، تصریح کرد: در سال ۷۹ بیش از ۵۵‌میلیون و ۶۸۴ هزار سهم به کارگران کل کشور واگذار شد که در این زمینه باید گفت ارزش ریالی سهام واگذار شده در آن سال بیش از ۲۲۵‌میلیارد و ۲۸۲‌میلیون ریال بوده که از طریق واگذاری ۸۵ واحد تولیدی به ۱۰۶ هزار و ۶۸۶ کارگر حاصل شده است.

این مقام مسوول در وزارت کار تاکید کرد: سال ۸۰ نیز با واگذاری بیش از ۲‌میلیون و ۵۳ هزار سهم گذشت به نحوی که هزار و ۷۸۳ نفر کارگر از بیش از ۹‌میلیارد و ۶۶۶‌میلیون ریال سهام متعلق به ۹ واحد تولیدی برخوردار شدند.

کاظم زاده خاطر نشان کرد: سال ۸۱ بیش از ۴۰‌میلیون و ۷۹۵ هزار سهم به ۵۲ هزار و ۵۷۱ کارگر واگذار شد که سهام ۳۹ واحد تولیدی به ارزش بیش از ۱۸۳‌میلیارد و ۸۲۰‌میلیون ریال بوده که در این بخش واگذاری‌های سال ۸۲ به ۱۹ هزار و ۵۱۲ کارگر تعداد بیش از ۱۳‌میلیون و ۴۹۱ هزار سهم ترجیحی به ارزش بیش از ۹۹‌میلیارد و ۹۴۱‌میلیون ریال از سهام ۴۴ واحد تولیدی بوده است.

وی در تشریح عملکرد سهام ترجیحی کارگران سراسر کشور در سال ۸۳ تصریح کرد: بیش از ۱۲‌میلیون و ۵۳۱ هزار سهم به ارزش بیش از ۶۰‌میلیارد و ۷۰۶‌میلیون ریال از سهام ۷۰ واحد تولیدی به ۱۶ هزار و ۱۴۶ کارگر واگذار شده که این عملکرد در سال ۸۴ واگذاری بیش از ۱۳‌میلیون و ۹۸۴ هزار سهم ترجیحی به ۴ هزار و ۷۲۹ کارگر از ۲۳ واحد تولیدی به ارزش ریالی ۲۵‌میلیارد و ۱۲۱‌میلیون ریال بوده است. مدیر کل امور اجتماعی و سهام وزارت کار و امور اجتماعی سپس به عملکرد سال ۸۵ سهام ترجیحی پرداخت و گفت: در سال مورد نظر بیش از ۶‌میلیون و ۹۴۷ هزار سهم به ۵ هزار و ۸۴۹ کارگر از طریق واگذاری سهام ۲۰ واحد تولیدی واگذار شده که ارزش ریالی سهام اعلام شده در سال ۸۵، ۵۶‌میلیارد و ۲۳۰‌میلیون ریال بوده است.

کاظم زاده ارزش سهام ترجیحی واگذار شده به کارگران در سال ۸۶ را یک‌هزار و ۲۳۲‌میلیارد و ۲۱۹‌میلیون ریال اعلام کرد که این میزان از واگذاری سهام ۴۰ واحد تولیدی به ۲۳ هزار و ۶۴۷ کارگر حاصل شده، به نحوی که در سال ۸۶ تعداد بیش از ۹۷۶‌میلیون و ۶۶۲ هزار سهم ترجیحی نیز به کارگران واگذار شده است.

وی در پایان در بیان عملکرد واگذاری سهام ترجیحی به کارگران در سال ۸۷ نیز خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۲‌میلیون و ۷۶۵ هزار و ۶۹۰ سهم به کارگران در سراسر کشور واگذار شد که از این تعداد سهم ۶۳ هزار و ۷۳۸ کارگر از واگذاری سهام ۳۷ واحد تولیدی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۶۷۳‌میلیارد و ۹۵۳‌میلیون ریال برخوردار شده اند.