دنیای اقتصاد - بوشهر: معاون اداره کل کار و امور اجتماعی استان بوشهر گفت: براساس تفاهم نامه مبادله شده با دستگاه‌های اجرایی ۲۳‌هزار و ۳۵۱ فرصت شغلی در قالب بنگاه‌های زودبازده و طرح‌های خوداشتغالی در سال جاری برای این استان ایجاد خواهد شد. غلامرضا بستان افزود: ۲۲ دستگاه اجرایی در جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهر که در شهرستان‌ها درحال انجام است، تعهد داده‌اند که زمینه ایجاد این میزان شغل را در شهرستان‌های خود فراهم کنند.

وی اظهار کرد: در جدول تعیین شده سال جاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های بوشهر شش‌هزار و ۲۲۳، تنگستان یک‌هزار و ۱۵۰، دشتستان پنج‌هزار و ۱۰۳، دشتی دوهزار و ۵۲۷، کنگان دوهزار و ۴۹۸، دیر یک‌هزار و۶۶۶، جم ۹۸۶، گناوه یک‌هزار و ۹۶۳ و دیلم یک‌هزار و ۲۳۵ شغل باید ایجاد کنند.

معاون اداره کل کار و اموراجتماعی استان بوشهر تاکید کرد: همه دستگاه‌های مرتبط براساس تعهداتی که داده‌اند، باید با پشتیبانی و تعامل و همیاری با یکدیگر در تحقق تفاهم‌نامه‌ها گام بردارند.

وی، نظارت مستمر بر فرآیند تحقق اشتغال، تشکیل کارگروه اشتغال و فعال کردن کمیته‌های تخصصی آن، حمایت لازم در جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی، تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام، بهره‌برداری مجدد از حداقل ۲۰‌درصد بنگاه‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی راکد موجود، تسریع در پروژه‌های دولتی اشتغالزایی و رونق کسب‌وکار را از مهم‌ترین تعهدات فرمانداران در راستای تحقق تفاهم نامه اعلام کرد.

بستان ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همکاری با دستگاه‌های نظارتی، ایجاد اشتغال و ارائه گزارش مستمر به حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری و دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری را از دیگر تعهدات فرمانداران درباره این تفاهم‌نامه دانست.

وی همچنین ایجاد اشتغال پایدار طبق جدول تعیین شده، روان‌سازی صدور مجوزهای لازم متقاضیان و تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه کاری، دسته‌بندی مشکلات بنگاه‌های تولیدی و خدماتی نیمه فعال و راکد و هماهنگی و تعامل با مدیران بخش خصوصی برای ایجاد فرصت‌های شغلی با استفاده از ظرفیت کامل را از تعهدات دستگاه‌های اجرایی برشمرد.

بستان اضافه کرد: انعکاس مشکلات و مسائل حوزه کاری و ارائه راهکارهای پیشنهادی به وزارتخانه‌ها، فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط، بررسی و شناسایی پروژه‌های دولتی موثر در شکل‌گیری سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی و پیگیری تامین اعتبار موردنیاز از طریق اداره ذی‌ربط و همکاری با بانک‌های عامل برای تامین تسهیلات بنگاه‌های تولیدی و خدماتی حوزه فعالیت، ارائه گزارش مستمر عملکرد در ارتباط با میزان تحقق اهداف برنامه‌های اشتغالزایی به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان از دیگر تعهدات دستگاه‌های اجرایی در این ارتباط است.