رصد بازار خودروهای وارداتی؛

شیب کاهش قیمت وارداتی‌ها کند شد + جدول

کدخبر: ۵۹۱۳۰۶
اقتصادنیوز: بی‌خبری از زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار موجب شد تا نبض کاهش قیمت در این بازار کند شود، بطوریکه وارداتی‌‌ها در این هفته کاهش اندک قیمت را تجربه کردند.
 شیب کاهش قیمت وارداتی‌ها کند شد + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ طی هفته‌ها اخیر اخبار مختلفی در خصوص زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار از سوی واردکنندگان اعلام شد، اما عدم تحقق این وعده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها‌ موجب شد تا شیب تند کاهش قیمت در بازار وارداتی‌ها کند شود. پیش از این شرکت سایپا اعلام کرده بود که در هفته اول خرداد ماه اولین سری خودروهای چانگان CS35 پلاس وارد بازار خواهد شد؛ این خبر در حالی اعلام شد که سومین هفته مرداد ماه به انتهای خود نزدیک است اما هنوز خبری از عرضه این خودروها نیست.

بایدن بزرگترین باج تاریخ آمریکا را به تهران داد

انتظار برای ورود خودروهای وارداتی به بازار در حالی است که تاکنون تعداد محدودی خودرو پیکاپ در کشور شماره‌گذاری شده اما همچنان خبری از سواری‌های سایپا نیست.

علاوه بر عوامل ذکر شده به گفته فعالان بازار خودرو سردرگمی نرخ دلار هم شیب کاهشی شدن این خودروها را کند کرده است، بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو بخشی از کاهش قیمت خودروهای وارداتی به نوسان نرخ دلار باز می‌گردد، در هفته سپری شده قیمت دلار میان ثبات و افت در گردش بود و این امر موجب شد تا برخی از فعالان بازار از آن با عنوان سرگیجه در بازار خودرو یاد کنند. 

علاوه بر نامشخص بودن زمان ورود خودروهای وارداتی که به گفته رییس سازمان استاندارد بیش از هزار دستگاه آنها وارد گمرکات کشور شده‌اند، هنوز خبری از آیین نامه واردات  خودروهای کارکرده نیز نیست، بطوریکه به گفته سرپرست سازمان توسعه تجارت هنوز آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم نهایی و ابلاغ نشده و هیچ خودروی دست دومی وارد کشور نشده است.   

قیمت وارداتی‌ها در بازار

اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل 2019 در هفته جاری نسبت به اواخر خردادماه با کارکرد 38 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود 4 میلیارد و 900 میلیون تا 5 میلیارد و 100 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد. دامنه نوسانی به وجود آمده در قیمت خودرو به قیمت‌گذاری از سوی فروشندگان باز می‌گردد، بطوریکه نبود نظارت قیمت خودروهای وارداتی موجب شده تا برخی از این خودروها که در بازار طرفدار بیشتری دارند با قیمت‌های متفاوت از سوی مالکان عرضه شوند.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد 42 هزار کیلومتر در بازار با بازه قیمتی 3 میلیارد تا 3 میلیارد و 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و با این شرایط ثبات قیمت در بازار را تجربه کرد. اما «النترا» مدل 2018 هم در هفته سپری شده با کارکرد 55 هزار تا با دامنه نوسانی 2 میلیارد و 750 میلیون تا 3 میلیارد تومان در بازار قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» هم با کارکرد 80 هزار تا نیز در این هفته با قیمت 3 میلیارد و 300 میلیون تا 3 میلیارد و 400 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

همچنین ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «توسان IX35» مدل 2018 بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت 3 میلیارد و 950 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته 4 میلیارد و 750 میلیون تومان معامله شد.

19 مرداد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید