رصد بازار خودروهای وارداتی؛

قیمت خودروهای واردتی بعد از قرنطینه + جدول

کدخبر: ۴۱۱۰۱۹
اقتصادنیوز: قیمت خودروهای واردتی بعد از یکماه قرنطینه چه تغییراتی داشته است؟ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که خودروهای وارداتی هفته گذشته هم طعم رشد قیمت را چشیدند و هم با افت قیمت همراه بودند.
قیمت خودروهای واردتی بعد از قرنطینه + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ به گفته فعالان بازار خودرو  (نوسان قیمت دلار) و (انتظارات مثبت از مذاکرات وین) از عمده دلایلی است که موجب شده تا بازار وارداتی ها با سردرگمی قیمتی روبرو شوند، بطوریکه پیش بینی روند قیمت خودروهای وارداتی برای فعالان این بازار با چالش های بسیاری روبرو شده است.

از سوی دیگر با باز شدن «مراکز شماره گذاری خودرو» و «نمایشگاه های خودرو» پس از یکماه این انتظار را به وجود آورده بود که قیمت وارداتی با رشد مواجه شود، اما ظاهرا آنچه بیش از این دو عامل در قیمت خودرو اثر گذار است به قیمت دلار و نتایج مذاکرات وابسته است.

 براساس ارزیابی بازار خودرو، وارداتی ها امروز از یک سو با افت 50 تا 130 میلیونی روبرو بودند و از سوی دیگر نیز رشدی 40 تا 70 میلیون تومان را تجربه کردند که در برخی از خودروها میزان کارکرد بر قیمت خودرو اثر گذار بوده است.

قیمت برخی از وارداتی در بازار

به گفته فعالان بازار خودرو عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو با ابهام بسیاری مواجه شود که این امر سردرگمی خریداران را به همراه داشته است.

 اما خودروهای وارداتی امروز با چه قیمتی در بازار معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد،  آزرا مدل 2019 که چند ماهی است وارد بازار خودروهای وارداتی شده امروز با کارکرد 17 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود  2 میلیارد تا 1 میلیارد و 970 میلیون تومان در بازار معامله شد با این شرایط می توان گفت این خودرو نسبت به اواخر سال گذشته افتی 100 تا 130  میلیون تومانی داشته است.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به رنوتالیمسان مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو امروز با   کارکرد 30 هزار کیلومتر در بازار با قیمت یک میلیارد و 250 میلیون تومان خرید و فروش شد.

اما النترا مدل 2018 صفر کیلومتر که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار یاد کرد، امروز در بازار با قیمت یک میلیارد و 100 میلیون معامله شد و رشد 140 میلیونی قیمت را تجربه کرد.

از سوی دیگر میتسوبیشی اوتلندر بدون کارکرد نیز که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند جدید در بازار یاد کرد، امروز با رشد  70 میلیون تومانی قیمت نسبت به هفته گذشته در بازار معامله شد.

اما توسان IX35‌ مدل 2017 با کارکرد 30 هزار کیلیومتر نیز امروز با قیمت یک میلیارد و 250 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد. 

وارداتی 19

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید