در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کسری آب داریم

دنیای اقتصاد_کرمان:مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کرمان کمبود آب داریم ضمن آن‌که تصفیه‌خانه‌ها پسماندهای غیرمتعارف صنعتی را وارد آب می‌کنند و EC آب را بالا می‌برند و قابلیت استفاده از آن را از بین می‌برند.

حسین میجانی افزود: این اتفاق بعضی اوقات در شهرک‌های بزرگ صنعتی نیز می‌افتد که هزینه هایی ایجاد میکند علاوه بر این، مخاطره زیست محیبرنامه چند طرح برتر در استان را داریم  و هدف دیگر این همایش فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از هدررفت آب بوده استطی نیزایجاد می‌کند. لذا برنامۀ رفع این مشکل را از طریق استارتاپ‌ها پیگیری کردیم.

میجانی با بیان اینکه به همین منظور همایشی با همکاری شرکت هیوا ترتیب داده شد، یادآور شد: طرح‌ها و ایده‌های برتر این حوزه را شناسایی و طرح‌های برتر را به ‌سمت سرمایه‌گذاران هدایت کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان اضافه کرد: برنامه چند طرح برتر در استان را داریم  و هدف دیگر این همایش فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از هدررفت آب بوده است.

وی ادامه‌ داد: ۴۰ طرح به رویداد مدیریت منابع آب و پساب‌های صنعتی ارسال شد که ۲۰ مورد ارزیابی و هشت مورد به داوری امروز رسید و سه طرح به‌عنوان برتر شناخته شد که امکان سرمایه‌گذاری برای آن‌ها فراهم می‌شود.