کاربردهای شگفت انگیز شیلنگ سیلیکونی؛ از پزشکی تا خودروسازی!

رپرتاژ آگهیکاربرد شیلنگ سیلیکونی در زمینه‌های مختلفی از جمله صنایع پزشکی، صنایع غذایی، صنایع دارویی و صنعت آزمایشگاه می‌باشد. امروز خرید شیلنگ سیلیکونی به دلیل خلوص و غیر سمی بودن این محصول از استقبال بیشتری برخوردار است. به همین سبب، یافتن یک مرکز فروش شیلنگ سیلیکونی معتبر که با کیفیت خوب و قیمت مناسب این محصول را ارائه می‌دهد، برای تمام صنایع وابسته به این محصول ضروری است. آتا نسوز یکی از نمایندگی‌های معتبر در این زمینه است که به صورت آنلاین خدمات خود را به اقصی نقاط کشور ارائه می‌دهد.

مشخصات شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ سیلیکونی نوعی شلنگ است که از ماده مصنوعی سیلیکون و اکسیژن تشکیل شده است. این ماده دارای خواص منحصر به فردی است؛ به همین دلیل، کاربرد شیلنگ سیلیکونی بسیار گسترده بوده و به عنوان رگ حیاتی صنایع شناخته می‌شود.

در این بخش به بررسی مهمترین مشخصات شیلنگ سیلیکونی و ویژگی‌های آن می‌پردازیم:

۱. مقاومت در برابر دماهای بالا

این شلنگ‌ها در برابر طیف وسیعی از دماها از منهای 60 درجه سانتیگراد تا 200 درجه سانتیگراد مقاوم بوده و در صنایع مختلفی از دمای بالا تا پایین کاربرد دارد. زیرا در ترکیبات آن از سیلیکون نسوز استفاده شده است.

۲. طعم و مزه خنثی

این شیلنگ‌ها از سیلیکون خالص تولید شده؛ به همین دلیل، هیچ گونه بو و مزه ناخوشایندی را به مایعات منتقل نمی‌کنند. این ویژگی موجب شده تا در صنایع غذایی و دارویی به راحتی استفاده شود.

۳. مقاومت در برابر مواد شیمیایی

شلنگ سیلیکونی در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی از جمله اسیدها، بازها، حلال‌ها و روغن‌ها مقاوم است.

۴. دوام و طول عمر بالا

این محصول در برابر سایش و پارگی مقاومت بالایی داشته و موجب شده تا استفاده از آن در صنایع مقرون به صرفه‌تر باشد.

بررسی انواع شیلنگ سیلیکونی

کاربرد شیلنگ‌ های سیلیکونی به دلیل خواص منحصر به فرد و انعطاف پذیری بسیار گسترده است. صنایع فعال در این زمینه انواع شیلنگ سیلیکونی را تولید کرده‌اند تا تمام صنایع بدون دغدغه و نگرانی بتوانند از بهترین محصول استفاده کنند. انواع شیلنگ سیلیکونی بر اساس نوع سیلیکون و ترکیبات، بر اساس رنگ و بر اساس سختی و نرمی دسته‌بندی می‌شوند. در مجموعه آتا نسوز شرایط خرید شلنگ سیلیکونی مرغوب و با کیفیت بالا برای هر نوع صنعتی فراهم آمده است.

تصویر دقیق از شیلنگ سیلیکونی

در ادامه به معرفی چند مورد از پراستفاده‌ترین آنها می‌پردازیم:

۱. شلنگ سیلیکونی با گرید غذایی

این محصول از سیلیکون خالص و بدون مواد افزودنی ساخته شده و برای انتقال مواد غذایی و آشامیدنی کاربرد دارد.

۲. شلنگ سیلیکونی پزشکی

برای تولید شلنگ سیلیکونی پزشکی از سیلیکون استریل شده و غیر سمی استفاده می‌شود. به همین جهت با خیال راحت در تمام مصارف پزشکی و آزمایشگاهی کاربرد دارد.

۳. شیلنگ سیلیکون صنعتی

این نوع شلنگ برای مصارف صنعتی و انتقال مواد شیمیایی و سیالات کاربرد دارد. شیلنگ سیلیکونی صنعتی در گریدهای مختلفی با توجه به مقاومت شیمیایی و دمایی ارائه می‌گردد.

۴. شلنگ سیلیکونی بدون روکش

این نوع شلنگ انعطاف پذیری بالایی داشته و برای مصارف معمولی و فشار کم کاربرد دارد.

۵. شیلنگ سیلیکونی با روکش فنری

این نوع شلنگ با قرارگیری یک سیم فنری در داخل یا خارج آن آماده می‌شود و از استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار، دما و کشش برخوردار است.

۶. شیلنگ سیلیکونی بدون روکش

این نوع شلنگ انعطاف‌پذیری بالایی دارد و برای مصارف معمولی و انتقال سیالات با فشار کم مناسب است. شیلنگ‌ های سیلیکونی بدون روکش به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، به راحتی خم می‌شوند و در فضاهای محدود قابل نصب هستند.

۷. شلنگ سیلیکونی شفاف

این نوع شلنگ به دلیل شفاف بودن امکان مشاهده جریان سیال داخل را فراهم کرده و به همین جهت در مصارف آزمایشگاهی و صنعتی کاربرد زیادی دارد.

۸. شیلنگ سیلیکونی رنگی

این نوع شلنگ‌ها در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود که در مجموعه آتا نسوز انواع رنگ‌های آبی، قرمز، زرد و سبز ارائه می‌گردد تا مشتریان متناسب با نوع کاربرد خود این محصولات را انتخاب کنند. البته در برخی از موارد رنگ شیلنگ‌ها می‌تواند به عنوان یک کد برای شناسایی نوع سیالات هم مورد استفاده قرار بگیرد.

۹. شلنگ سیلیکونی نرم

این نوع شلنگ انعطاف پذیری بالایی داشته و برای مصارف معمولی و انتقال سیالات با فشار کم مانند آب، هوا و روغن‌های روان کننده مناسب است.

۱۰. شلنگ سیلیکونی سفت

این نوع شلنگ مقاومت بیشتری در برابر فشار و دما داشته و برای مصارف صنعتی و سنگین مانند انتقال سیالات با فشار بالا، مایعات داغ و مواد شیمیایی خشن کاربرد دارد.

کاربرد شیلنگ سیلیکونی

در حال حاضر کاربرد شیلنگ سیلیکونی در تمام صنایع مهم وابسته به سلامت انسان‌ها می‌باشد. به همین سبب کارخانجات تخصصی بر روی تولید این محصول کار می‌کنند. همچنین حتماً باید از مراکز تخصصی مانند آتا نسوز خریداری شود تا کیفیت آن برای صنایع تضمین گردد. برای اینکه با کاربردهای شیلنگ سیلیکونی آشنا شوید، در ادامه به بررسی برخی از کاربردهای مهم آن می‌پردازیم:

۱. در صنایع غذایی

شلنگ‌ سیلیکونی با گرید غذایی تولید می‌شوند و هیچگونه واکنشی با مواد غذایی به وجود نمی‌آورند. به همین سبب از شیلنگ سیلیکونی برای تقطیر، دستگاه‌های خنک کننده و ... استفاده زیادی می‌شود. همچنین در کلیه دستگاه‌های قهوه ساز، آبمیوه‌گیری، یخچال و فریزر به عنوان رابط بین ظروف و تجهیزات جهت انتقال آب نوشیدنی، روغن، مایعات لبنی و سایر مواد غذایی کاربرد دارد.

۲. صنایع دارویی و بهداشتی

شیلنگ‌ سیلیکونی پزشکی غیر سمی و ضد حساسیت بوده و به همین سبب به راحتی برای انتقال داروها، مواد شیمیایی و مایعات استریل کاربرد دارد. البته از شیلنگ سیلیکونی آزمایشگاهی برای بسیاری از تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه‌ها مانند دستگاه‌های دیالیز، ونتیلاتورها و پمپ‌های تزریق هم استفاده می‌گردد.

۳. صنایع خودروسازی

در صنایع خودروسازی به دلیل حرارت بالا و فشار موتور زیاد از شلنگ سیلیکون نسوز استفاده می‌شود. به جهت سیستم‌های سوخت رسانی، سیستم‌های هواکش و رابط بین اجزای مختلف موتور خودرو کاربرد دارد.

۴. صنایع ساختمانی و عمرانی

به دلیل مقاومت بالای این شلنگ‌ها در برابر خوردگی و رسوب، به راحتی می‌توان در تمام سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع، سیستم‌های عایق کاری لوله‌ها و کابل‌ها، به عنوان رابط بین لوله‌ها و اتصالات و سیستم لوله کشی آب و فاضلاب از این متریال استفاده کرد.

۵. در صنایع کشاورزی و دامداری

به علت استاندارد بالایی که در این محصول وجود دارد، در صنایع کشاورزی و دامداری‌ها هم این شلنگ کاربرد دارد. مهم‌ترین مصرف آن برای انتقال و جابجایی شیر است.

تصویر از شیلنگ سیلیکونی

قیمت شیلنگ سیلیکونی نسوز

انتخاب شلنگ سیلیکونی با قیمت ایده‌آل دغدغه بسیاری از خریداران است. چرا که کاربرد شیلنگ سیلیکونی در صنایع بسیار زیاد می‌باشد. به همین جهت آشنایی با نحوه قیمت گذاری این محصول و شناخت مراکزی که بتوان آن را با قیمت تولید کننده تهیه کرد مهم است.

از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت شیلنگ سیلیکونی نسوز عبارتند از:

  • نوع شیلنگ با توجه به نوع صنعتی، غذایی، پزشکی، آزمایشگاهی و موارد دیگر

  • ابعاد و اندازه شیلنگ از لحاظ قطر و ضخامت آن

  • کیفیت شیلنگ با توجه به عواملی مانند نوع سیلیکون، ضخامت دیواره، روکش و برند سازنده

  • برند تولید کننده و ارائه خدمات پس از فروش مناسب

به غیر از همه این عوامل، انتخاب مرکز عرضه و فروش این محصولات هم می‌تواند بر روی نرخ آنها تاثیر بگذارد. فرقی نمی‌کند که قرار است شیلنگ سیلیکونی در یزد مورد استفاده قرار بگیرد یا در دورترین نقاط کشور کاربرد دارد. با انتخاب مجموعه آتا نسوز برای خرید این محصول می‌توانید از قیمت تولید کننده بهره‌مند شوید. 

فروش شیلنگ سیلیکونی

 تا اینجا متوجه شدیم که فروش شیلنگ سیلیکونی باید توسط افرادی انجام شود که به خوبی گریدها، ابعاد، ضخامت و کاربردهای آن را می‌دانند و می‌توانند بهترین را به مشتری ارائه دهند. این محصول بازار هدف کاملاً تخصصی داشته و در این حوزه رقابت شدیدی وجود دارد. یک مرکز فروش شیلنگ سیلیکونی می‌تواند موفق شود که محصولاتی با کیفیت بالا، برندهای شناخته شده و قیمت مقرون به صرفه ارائه ‌دهد.

شیلنگ سیلیکونی از کجا بخرم؟

به دلیل تنوع و کاربرد بسیار گسترده شیلنگ سیلیکونی، تهیه آن نیازمند دقت و ظرافت بالایی می‌باشد. اگر برای شما هم سوال است که شیلنگ سیلیکونی از کجا بخرم؟ باید بگوییم که در هنگام انتخاب مرکز فروش شیلنگ سیلیکونی باید به بررسی چند نکته مهم از جمله سابقه و تجربه فروشگاه، تخصص کارشناسان فروش از لحاظ مسائل فنی، تنوع محصولات ارائه شده و خدمات پس از فروش آنها را مدنظر قرار بدهید. در حال حاضر مجموعه آتا نسوز به عنوان یکی از مراکز تخصصی و کاملاً حرفه‌ای در زمینه عرضه و فروش محصولات نسوز فعالیت دارد. 

نتیجه‌گیری

کاربرد شیلنگ سیلیکونی بسیار گسترده بوده و در صنایع مختلفی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. به همین سبب خرید شلنگ سیلیکونی باید از یک مجموعه تخصصی مانند آتا نسوز انجام شود. از آنجایی که این فروشگاه به صورت آنلاین هم خدمات خود را ارائه می‌دهد، فرقی ندارد که قرار است شلنگ سیلیکونی در تبریز سفارش دهید، یا  در جنوب کشور به این محصول نیاز است در سریع‌ترین زمان ممکن پس از ثبت سفارش این محصول برای شما ارسال می‌گردد. 

سوالات متداول

قیمت شیلنگ سیلیکونی چقدر است؟

قیمت شیلنگ سیلیکونی با توجه به ابعاد، ضخامت، نوع سیلیکون، کیفیت و برند سازنده مشخص می‌شود.

بهترین مرکز فروش شلنگ سیلیکونی کجاست؟

فروشگاه آتا نسوز به صورت حضوری و آنلاین جزء بهترین مراکز فعال در حوزه محصولات سیلیکونی و نسوز است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.