حمله ارتش یمن به کشتی‌های اسرائیل + جزئیات

نیروهای مسلح یمن امروز طی بیانیه‌ای مسؤولیت حمله به سه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در اقیانوس هند و خلیج عدن را برعهده گرفت.

وی افزود که این حمله با موشک‌های بالستیک و پهپادی صورت گرفت و با دقت بالا به هدف اصابت کرد. نیروی موشکی یمن نیز دو عملیات ویژه با هدف قرار دادن کشتی «MSC VITTORIA» انجام داد که اولی در اقیانوس هند و دیگری همان کشتی را در دریای عرب هدف قرار داد و آن را مورد اصابت مستقیم قرار داد. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که تحولات غزه به دقت رصد می‌شود و تشدید عملیات‌ها در راستای یاری به مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهد یافت. 

وی افزود: ما به ممانعت از دریانوردی اسرائیلی و کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی در منطقه عملیاتی اعلام شده هستند، ادامه می‌دهیم تا زمانی که محاصره نوار غزه برداشته و جنگ متوقف شود.

پیش از این سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع از آغاز مرحله چهارم تشدید تنش علیه رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرده بود که این مرحله شامل هدف قرار دادن کلیه‌ کشتی‌هایی است که ممنوعیت ناوبری اسرائیل را نقض کنند از جمله کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند. نیروهای مسلح یمن در هر منطقه‌ای که به این کشتی‌ها دسترسی داشته باشند، آنها را هدف قرار می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.