به گزارش «ایرنا» علی باستین روز یکشنبه در نشست بررسی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی بوشهر و دشتستان اظهار کرد: در همین ارتباط امسال تسهیلات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی، اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در استان بوشهر پرداخت شده است. وی افزود: احیا واحدهای راکد و افزایش ظرفیت صنایع تولیدی از اولویت‌ها و سیاست‌های مدیریت ارشد استان به شمار می‌رود و در این زمینه همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

تمهیدات ویژه برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: با احیای واحدهای راکد و بازگشت آنها به چرخه تولید، زمینه اشتغال ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر فراهم می‌شود.

باستین با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان گفت: تلاش می‌شود تحول مهم و عظیمی در عرصه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و اشتغال‌زایی در استان بوشهر ایجاد می‌شود. وی ادامه داد: رشد تولید و افزایش اشتغال به عنوان اولویت و برنامه مهم در دستور کار است.

استفاده از ظرفیت نخبگان اچ‌اس‌ای بنادر کشور در بوشهر

- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف ارتقای بنادر استان بوشهر در شاخص‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست استفاده از ظرفیت نخبگان اچ اس ای بنادر کشور در این استان آغاز شد. به گزارش «ایرنا» محمد شکیبی‌نسب روز یکشنبه در نشست کارشناسان ممیزی سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در همین زمینه بهره‌گیری از نتایج ممیزی و ارزیابی توسط کارشناسان اچ‌اس‌ای به‌طور جد دنبال می‌شود؛ چراکه دستاوردهایی بسیار ارزشمند به دنبال دارد.

وی افزود: تعریفی که از استقرار سیستم مدیریت اچ‌اس‌ای می‌شود، ارائه روشی هدفمند بر پایه استانداردهای موجود برای اطمینان از شناسایی خطرات بالفعل و بالقوه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سه حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست اقدامات ارزشمندی در بنادر استان بوشهر محقق شده که نتیجه آن کسب رتبه برتر بندر بوشهر در چهار سال متوالی بوده است.

وی افزود: در بحث تامین‌کنندگان، با اقدامات انجام‌گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، شرکت هایی با بیش از ۲ مورد سانحه مجوز آنها تعلیق شده که این رویه منجر به به‌کارگیری کارشناس بهداشت، ایمنی و محیط زیست توسط شرکت‌های زیرمجموعه شده است.

شکیبی نسب اظهار کرد: در تقسیم بندی سوانح بندری ۷۰درصد آنها مربوط به عرشه اسکله و اسکله است که عمده آن مرتبط با فعالیت شرکت‌های خن کار است.

وی گفت: در بخش محیط زیست نیز اتوماسیون اداری منجر شده است تا بسیاری از مکاتبات و کاغذهای رد و بدل‌شده در سیستم در راستای حفاظت از محیط زیست حذف شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: باید همانند سامانه‌های جامع بندری، دریایی و مدیریت تردد کامیون سامانه سلامت کارکنان به عنوان بالاترین سرمایه سازمان، طراحی شود تا وضعیت سلامت و استرس کارکنان در لحظه قابل مشاهده و بررسی باشد. شکیبی‌نسب افزود: با هدف بهره‌وری مناسب باید عوامل کاهش ریسک و استرس کارکنان در بخش‌های مختلف به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد؛ چراکه در نبود کاربر مفید و موثر مناسب انبوه تجهیزات و امکانات نیز کارآیی لازم را نخواهند داشت. وی افزود: در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معاینات دوره ای کارکنان به شکل مستمر انجام می‌شود که ارزیابی نتایج آن برای بهبود سلامت مجموعه باید اولویت حوزه اچ‌اس‌ای باشد.