به گزارش «ایسنا» جهانگیری با بیان اینکه به جهت مدیریتی در برخی از مسائل مشکل داریم، گفت: یک‌سری مدیر بی‌انگیزه آویزان کشور شده‌اند، به شکلی که نه خودشان انگیزه کار کردن دارند و نه کسی شجاعت دارد تا آنها را از کار برکنار کند. جهانگیری با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده مشارکت بخش خصوصی جدی‌تر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی در بودجه سال آینده به‌صورت جدی دیده شده است. چون می‌خواهیم به مشارکت‌کنندگان این بخش انگیزه بیشتری بدهیم. برای این‌کار حدود یک‌هزار میلیارد تومان بودجه‌ از محل صندوق توسعه ملی و نظام بانکی اختصاص داده ‌شده که حجم بزرگی از منابع است.

جهانگیری روز دوشنبه نیز در مراسم افتتاح کارخانه فولاد کاوه اروند گفت: ظرفیت و گنجایش اقتصاد کشور برای اشتغال‌زایی عددی مشخص است و نباید از اقتصاد کشور بیش از ظرفیت و گنجایش آن انتظار داشته باشیم و اگر می‌خواهیم که اشتغال‌زایی بالا داشته باشیم باید به‌دنبال بزرگ کردن اقتصاد و افزایش ظرفیت آن باشیم و پیش‌نیاز آن این است که همه به‌دنبال حل مسائل کشور باشند و کمک کنند تا شرایط بزرگ شدن اقتصاد فراهم شود.

به گزارش «ایسنا» جهانگیری اظهار کرد: نباید در این زمینه به‌دنبال بازخواست دیگران باشیم بلکه هر کس باید از خود بپرسد که برای اشتغال و تولید کشور چه کاری انجام داده است. هر کس باید از خود سوال کند که آیا شرایط سرمایه‌گذاری را فراهم کرده یا سرمایه‌گذاران را فراری داده است. آیا برای امنیت سرمایه‌گذاری کاری انجام داده یا امنیت سرمایه‌گذاری را از بین برده است. آیا از بخش خصوصی حمایت کرده یا مانع برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.

درادامه برنامه سفر به استان خوزستان، معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از گام نخست کارخانه آلومینیوم‌سازی مسجدسلیمان نیز با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی در سپردن اقتصاد به بخش خصوصی گفت: وظیفه اصلی دولت ایجاد ساز و کارها و بسترسازی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و غیردولتی است. معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: هر کس امید مردم را نشانه رود و بخواهد به امید مردم آسیب بزند قطعا به راه ناصحیح رفته و با نیازهای ملت ایران سازگار نیست. همچنین جهانگیری در مراسم آغاز عملیات اجرایی پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران رتبه اول ذخایر گاز دنیا را در اختیار دارد، گفت: صادرات مواد خام به مصلحت کشور نیست و باید با ارزش افزوده و سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ارزآوری تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، او روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان با بیان اینکه بخش خصوصی و غیردولتی در اقتصاد کشور فعال شده‌اند، اظهار کرد: دولت قصد ورود به فعالیت‌هایی که اجرای آنها ازسوی بخش خصوصی امکان‌پذیر است را ندارد.