بی‌توجهی بازار گزارش‌های مثبت کدال!

ریزش شاخص کل تا کف حمایتی/پیش بینی بازار سهام امروز 3 آبان

کدخبر: ۶۰۵۸۵۶
اقتصادنیوز: شاخص کل بورس تهران روز گذشته 21 هزار و 727 واحد ریزش کرد و به سطح 2 میلیون و 176 واحدی رسید.
ریزش شاخص کل تا کف حمایتی/پیش بینی بازار سهام امروز 3 آبان

به گزارش اقتصادنیوز، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 21 هزار و 727 واحد ریزش کرد و به رقم 2 میلیون و 176 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 9 هزار و 771 واحد پایین آمد و در رقم 676 هزار و 133 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 296 واحد افت کرد و به رقم 24 هزار و 569 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز کاهش 2 هزار و 332 واحدی داشت و به سطح 119 هزار و 823 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 16 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 84 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت لیزینگ ایرانیان (وایران)، شرکت لبنیات کالبر (غالبر) و شرکت کابل البرز (بالبر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت فرانسوز یزد (کایزد)، شرکت صنعت روی زنگان (زنگان) و شرکت نیان الکترونیک (نیان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای کهمدا (شرکت شیشه همدان)، تپمپی (شرکت پمپ سازی ایران) و غپینو (شرکت پارس مینو) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت زرین معدن آسیا (فزرین)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (فتوسا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 28 نماد صف خرید داشتند و 128 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 74 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 50 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 68 درصدی به 585 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس چهارشنبه

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار برای دومین روز ریزش کردند. شاخص کل بورس دومین سقوط بزرگ در پاییز را پشت سر گذاشت و 1.07 درصد افت کرد. شاخص هم وزن نیز ریزش 1.42 درصدی را ثبت کرد.

اما دیروز ارزش معاملات خرد رشد کرد و با افزایش 14 درصدی به 4 هزار و 190 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

شاخص با جلوداری نمادهای فولاد، شبندر، پارس، خودرو، ومعادن و حکشتی ریزش کرد. همچنین دیروز باز هم پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 464 میلیارد تومان بود. نمادهای شبندر، شپنا، کرازی، بازرگام، وبملت، فولاد، شتران، ثمسکن، آریان و خساپا بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند. در میان گروه‌ها نیز، گروه‌های پالایشی، بانک‌ها و شیمیایی‌ها بیشترین خروج سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

بدین ترتیب بازار در روزی که حجم معاملات بهبود یافت، خروج پول باز هم افزایش یافت و شاخص‌ها ریزش کردند. به نظر می‌رسد معامله گران برای گزارش‌های مثبت کدال وزن چندانی قائل نیستند. با آن که تحلیلگران بنیادی معامله گران را به توجه به کدال تشویق می‌کنند اما دیروز شاخص تا مرز 2 میلیونی پایین آمد و حالا امروز در معرض سقوط به کانال 1.9 میلیونی است. با روند دیروز، این سقوط دور از انتظار نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید