بایدن 80 ساله با رقیب جدی روبرو نبود

رای‌دهندگان سیاه پوست بازهم به داد بایدن می رسند؟

کدخبر: ۶۲۶۲۹۸
اقتصادنیوز : رئیس جمهور ایالات متحده روز شنبه در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در کارولینای جنوبی پیروز شد. در حالی که بایدن 80 ساله با رقیب جدی روبرو نبود این رای‌گیری به دلیل نگرانی‌ها در مورد میزان محبوبیت او، خصوصا در میان رای‌دهندگان سیاه پوست به دقت دنبال میشد.
 رای‌دهندگان سیاه پوست  بازهم به داد بایدن می رسند؟

 به گزارش اقتصادنیوز  رئیس جمهور ایالات متحده روز شنبه در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در کارولینای جنوبی پیروز شد. در حالی که بایدن 80 ساله با رقیب جدی روبرو نبود این رای‌گیری به دلیل نگرانی‌ها در مورد میزان محبوبیت او، خصوصا در میان رای‌دهندگان سیاه پوست به دقت دنبال میشد.

تحقیقات ادیسون پیروزی بایدن را پس از پایان رای‌گیری در ساعت 7 عصر پیش بینی کرده بود و فاصله او با دیگر رقبا در طول شب تغییری نکرد.

به گزارش رویترز، با گزارش 93.3 درصد از حوزه‌ها، بایدن 116266 رای یا 96.4 درصد از 120643 رای صادر شده را به دست آورد که بسیار جلوتر از دو رقیب اصلی خود، نماینده ایالات متحده، دین فیلیپس و نویسنده کتاب پر فروش کمک به خود، ماریان ویلیامسون بود.

اما میزان مشارکت از حد انتظار فراتر رفت. مقامات دموکراتی که رویترز با آنها مصاحبه کرد، پس از یک تور شهر به شهر در ایالت جنوبی با هدف هیجان انگیز کردن رای گیری و رویدادهای متعدد با حضور بایدن یا معاون رئیس جمهور کامالا هریس، انتظار داشتند که در مجموع بین 100000 تا 200000 رای کسب کنند.

اکوایران در ادامه این گزارش آورده است: کمپین بایدن در بیانیه پیروزی خود گفت: «در سال 2020، این رای‌دهندگان کارولینای جنوبی بودند که به کارشناسان ثابت کردند که اشتباه می‌کنند، روح تازه ای به کمپین ما دمیدند و ما را در مسیر پیروزی در ریاست جمهوری قرار دادند.»

کمپین انتخاباتی در این بیانیه‌ اعلام کرد: «اکنون در سال 2024، مردم کارولینای جنوبی دوباره صحبت کرده‌اند و من شک ندارم که شما ما را در مسیر پیروزی دوباره ریاست جمهوری قرار دادید و دوباره دونالد ترامپ را بازنده می‌کنید.»

چهار سال پیش، رای سیاه‌پوستان کارولینای جنوبی در انتخابات مقدماتی این ایالت بود که به شعله ور شدن مبارزات انتخاباتی بایدن و در نهایت هدایت او به کاخ سفید کمک کرد.

کمی قبل از بسته شدن صندوق‌های رای‌گیری در کارولینای جنوبی، بایدن وارد لس آنجلس شد، جایی که انتظار می‌رفت با هنرمندان سیاه پوست دیدار کند.

بایدن، رئیس‌جمهور فعلی نامحبوب که با رقابت کمی برای نامزدی حزبش در انتخابات مقدماتی ایالتی بعدی منتهی به انتخابات 5 نوامبر ایالات متحده مواجه است، در مسیر پیروزی قاطع در کارولینای جنوبی قرار داشت.

علاوه بر نگرانی‌های مبارزات انتخاباتی مبنی بر اینکه رای دهندگان سیاه پوست کارولینای جنوبی ممکن است این بار شوقی برای شرکت در انتخابات نداشته باشند، همچنین تردیدهایی در مورد سن او و نگرانی در مورد قیمت بالای مصرف‌کننده و امنیت در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک وجود داشت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور 77 ساله سابق، پیشتاز نامزدی جمهوری‌خواهان برای به چالش کشیدن بایدن در انتخابات سراسری است.

کارولینای جنوبی از سال 1976 از یک دموکرات برای ریاست جمهوری در انتخابات عمومی حمایت نکرده است. اما از آنجایی که سیاه پوستان بیش از نیمی از رای‌دهندگان دموکرات در کارولینای‌جنوبی را تشکیل می‌دهند، آزمون مهمی برای جذابیت بایدن در پایگاه رای گیری است که معمولاً از دموکرات‌ها با اختلاف 9 به یک حمایت می‌کند.

برخی از رای‌دهندگان کارولینای جنوبی نسبت به انتخاب مجدد بایدن اشتیاقی ندارند.

مارتین اور، 52 ساله، مدیر مدرسه‌ای از مک کانلز، کارولینای جنوبی، که قصد دارد در انتخابات از بایدن حمایت کند در مورد او گفت: «گاهی اوقات تعجب می‌کنم که آیا حضور او کافی است، زیرا شما او را زیاد نمی‌بینید، زیاد از او نمی‌شنوید. آیا او به دلیل سن یا شرایط جسمانی ساکت است، یا به دلیل آنچه که در حال وقوع است؟ فکر می‌کنم این چیزی است که بسیاری از مردم در حال حاضر نگران آن هستند.»

اگرچه ده‌ها رقابت برای نامزدی حزب در پیش است، بایدن در حال حاضر به استقبال انتخابات عمومی رفته و در یک سری سخنرانی‌ها به ترامپ حمله کرده است. بایدن روز شنبه به کارکنان ستاد انتخاباتی در ویلمینگتون دلاور، گفت: «اینجا چیزهای زیادی در خطر است رفقا.»

احتمال زیادی دارد که ترامپ پس از پیروزی در آیووا و نیوهمپشایر، دو رقابت اول جمهوری‌خواهان در نبرد ایالت به ایالت، نامزد حزبش شود. کارولینای جنوبی میزبان رقابت اصلی بعدی جمهوری‌خواهان برای نامزدی ریاست‌جمهوری در 24 فوریه است.

در سال 2020، بایدن 49 درصد از 539263 رای را در رقابت اولیه هفت نفره دموکرات‌ها در کارولینای جنوبی به دست آورد.

فیلیپس در سخنرانی اخیر خود برای دموکرات‌‌ها گفت که انتظار دارد 95 درصد از ایالت در انتخابات مقدماتی به نفع بایدن باشد. اما گفت که هنوز نقشی برای بازی کردن دارد.

این نماینده کنگره گفت: «اگر می‌خواهید اولین انتخابات مقدماتی را در کشور داشته باشید، حداقل به دو نامزد در برگه رای نیاز دارید و من خوشحالم که آن فرد دیگر هستم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید