مروری بر گذشته و حال یک رویداد

بارش برف پس از 50 سال؛ این شهر غافلگیر شد

کدخبر: ۶۲۳۲۲۸
اقتصادنیوز: حدود 50 سال پیش هم در چنین روزهایی ایران پس از مدت‌ها شاهد بارش پراکنده برف در نقاط مختلف بوده است.
بارش برف پس از 50 سال؛ این شهر غافلگیر شد

به گزارش اقتصادنیوز، نخستین ماه از زمستان امسال در حالی به پایان رسیده است که بارش برف و باران پس از مدت‌ها انتظار روی خوش خود را به مردم نشان داد و شاهد سفیدپوش شدن نقاط مختلف کشور در این هفته بوده‌ایم.

در این میان مردم در برخی از نقاط کشور هم پس از چندین سال شاهد بارش این نعمت الهی بودند، مانند ساکنان پلدشت که بعد از ۷ سال بارش برف خط خوش لبخند را روی صورت‌شان نشاند.

خبر مرتبط
خبرخوش برای تهرانی ها/ پایتخت در این دو روز شاهد برف و باران خواهد بود

​اقتصادنیوز : اداره کل هواشناسی استان تهران، از دوشنبه شب و طی روز سه‌شنبه (دوم و سوم بهمن) با نفوذ سامانه بارشی (به ویژه در بخش‌های شمالی و غربی استان) افزایش ابر در بعضی ساعات همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و باران را مورد انتظار دانسته است.

اتفاقی که پیش از این هم در ایران سابقه داشته است و حدود 50 سال پیش در همین روزها برای ساکنان بندر لنگه رخ داد و روزنامه اطلاعات هم در شماره 29 دی ماه سال 1353 به آن پرداخت.

این روزنامه با اشاره به اینکه پس از 50 سال در اطراف بندر لنگه برف بارید، درباره وضعیت بارش در نقاط مختلف ایران نوشت: «امشب سرمای شدید تهران را فرا می‌گیرد، بیش از هفت هزار نفر در اصفهان و شیراز به دلیل سرمای هوا و مسدود شدن محورهای مواصلاتی سرگردان شدند.»

اطلاعات همچنین از بسته شدن چند فرودگاه کشور خبر داده است، اتفاقی که امسال هم در شهرهایی چون اربیل رخ داد.

البته که بارش خوشایند برف در کشور برای پایتخت‌نشینان تنها در سرمای هوا و بارش باران خلاصه شد تا همچنان در حسرت زمستان برفی بمانند. حسرتی که تازه‌ترین پیش بینی هواشناسی اما حکایت از پایان آن دارد.

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، با نفوذ سامانه بارشی (به ویژه در بخش‌های شمالی و غربی استان) افزایش ابر در بعضی ساعات همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و باران مورد انتظار است.

برفا

جالب اینجاست که تهران هم 50 سال پیش روزهای پایانی دی ماه را در حالی پشت سرگذاشت که ساکنانش شاهد بارش برف بودند. موضوعی که روزنامه اطلاعات هم در 28 دی ماه سال 1353 درباره آن نوشت: «هوای برفی امشب از آسمان تهران می رود.»

این روزنامه همچنین از بارش برف در شهرهای اصفهان، شیراز، یزد، قزوین، همدان و کرمانشاه خبر داد و تاکید کرد: «برف مدارس برخی مناطق را تعطیل کرد و جاده های برخی نقاط را مسدود کرد.»

Screenshot_2024-01-19-21-56-42-932-edit_org.telegram.messenger

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید