تداوم تاثیر خبرهای خوب بر بازار؟

تشدید انتظارات صعودی برای نمادهای سبک!/ پیش بینی بازار سهام امروز ۱۴ آذر

کدخبر: ۶۱۳۹۴۶
اقتصادنیوز: بورس تهران پس از تثبیت شاخص کل بر فراز سطح ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی، در انتظار رشد متناسب شاخص هم‌وزن و تغییر روند جریان پول حقیقی در میان صنایع است.
تشدید انتظارات صعودی برای نمادهای سبک!/ پیش بینی بازار سهام امروز ۱۴ آذر

به گزارش اقتصادنیوز، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بازار سهام به صعود ادامه دادند. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 14 آذر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل 44 هزار و 27 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 9 هزار و 938 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  329 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش هزار و 797 واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم)، شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر (شوینده) و شرکت پاکسان (شپاکسا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت عمران و توسعهه شاهد (ثعمرا)، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای غالبر (شرکت لبنیات کالبر)، لابسا (شرکت آبسال) و بکام (شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت سرمایه گذاران مسکن زاینده رود (ثرود) و شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر (سغدیر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 77 نماد صف خرید داشتند و 41 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 45 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 207 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 29 درصدی به 297 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس سه‌شنبه

معاملات دیروز بورس تهران با رشد شاخص کل آغاز شد و در پایان شاخص برای هفتمین روز متوالی رشد کرد. شاخص کل در مجموع سه روز معاملاتی هفته اخیر بیش از 100 هزار واحد بالا آمده است. همچنین نمادهای فولاد، فارس، تاپیکو، فملی، شپنا، ومعادن و شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 411 میلیارد تومان به بازار وارد شد. نمادهای فولاد، حکشتی، وصندوق، شپنا، خبنیان، ثشاهد، غالبر، ومعادن، وکار و قصفها  بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

به علاوه دیروز ارزش معاملات خرد سهام باز هم رشد کرد. ارزش معاملات خرد با افزایش 4 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 8 هزار و 700 میلیارد تومان رسید.

بازار همانند روزهای گذشته در وضعیت خوبی قرار داشت. شاخص توانسته سطح مقاومتی که مدتها پشت آن قرار داشت را بشکند و بازار با ورود سرمایه نیز مواجه است. بنابراین به نظر می‌رسد جو بازار مثبت است و انتظارات صعودی در بازار غلبه دارد. اما نکته‌ای در بازار وجود دارد. شاخص با رشد نمادهای بزرگ بازار شروع به حرکت کرد، در صورتی که نمادهای کوچک بازار از این جشن چند روزه در بازار سرمایه جا ماندند. در صورتی که پول در روزهای آینده در بین گروه‌ها و نمادهای مختلف چرخش داشته باشد می‌توان به بازار امیدوار بود که شاخص آهسته و پیوسته به اعداد بالاتری برسد. در غیر این صورت و با تخلیه هیجان خبر تجدید ارزیابی دارایی‌ها و همچنین محاسبات دقیق‌تر در خصوص میزان ارزشیابی شرکت‌ها و تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه خبرها و شایعات افزایش سرمایه‌های رؤیایی برای خیلی از نمادها فروکش خواهد کرد و بازار کمی منطقی‌تر دست به خرید خواهد زد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید