رصد بازار خودروهای داخلی؛

پرتیراژهای ایران‌خودرو مسیر کاهش قیمت + جدول

کدخبر: ۵۸۷۱۱۲
اقتصادنیوز: بازار خودرو امروز 28 تیرماه 1402 چه شکل و شمایلی داشت؟ ارزیابی‌ها نشان می‌دهد امروز هم بازار خودرو روند کاهشی خود را حفظ کرد و پرطرفدارهای ایران خودرو و سایپا با افت در بازار قیمت‌گذاری شدند.
پرتیراژهای ایران‌خودرو مسیر کاهش قیمت + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ به گفته فعالان بازار خودرو، خبر منتشر شده از سوی رویترز که به نقل از یک مقام آمریکایی منتشر شده موجب شد تا دلار به کاهش خود در بازار ادامه دهد و خودرو هم از این کاهش پیروی کند. بر اساس این خبر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا معافیتی را امضا کرد که به عراق اجازه می دهد هزینه برق را برای مدت 120 روز به ایران بپردازد. پرداخت مطالبات ایران از عراق سال‌هاست که دپو شده و با توجه به تحریم‌های اعمال امکان پرداخت این بدهی وجود نداشت، اما امروز و این مجوز به عراق داده شده تا بدهی خود با ایران را ظرف مدت 120 روز تسویه کند.  

براساس ارزیابی بازار امروز پرطرفدارهای ایران‌خودرو در بازار کاهش 1 تا 10 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری داشتند و بیشترین کاهش به «هایما S5 پلاس» رسید و این خودرو افت 10 میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر «207 پاناروما اتومات» هم در بازار با افت 8 میلیونی قیمت‌گذاری شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 525 میلیون تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت 5 میلیونی را تجربه کرد. «هایما S5 پلاس» هم در بازار امروز با کاهش 10 میلیونی در بازار یک میلیارد و 195 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد «رانا پلاس» هم 478 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. «دناپلاس» هم امروز با افت یک میلیونی در بازار 604 میلیون تومان قیمت خورد و به مرز 500 میلیون تومان رسید. از سوی دیگر «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز 800 میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی 5 میلیونی را ثبت کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «207 پاناراما اتومات» امروز تغییر کانال داد و وارد کانال 700 میلیونی‌ها شد، براساس رصد بازار این خودرو امروز کاهشی 8 میلیونی داشت و 790 میلیون قیمت خورد.

سایپا 28 اقتصاد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید