رصد بازار خودروهای داخلی؛

حرکت خلاف جهت بازار خودرو ‌و دلار در بازار +جدول

کدخبر: ۵۶۱۰۶۴
اقتصادنیوز؛ رصد بازار خودرو نشان از حرکت خلاف جهت قیمت خودروهای داخلی در بازار دارد، بطوریکه امروز 22 اسفند 1401 پرطرفدارهای ایران‌خودرو برخلاف جهت نرخ دلار در بازار قیمت گذاری شدند.
حرکت خلاف جهت بازار خودرو ‌و دلار در بازار +جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ نوار کاهش نرخ دلار هرچند امروز پاره شد، اما خودروهای داخلی به کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه دادند، بطوریکه امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با افت 2 تا 80 میلیون در بازار قیمت‌گذاری شدند. روند قیمت‌گذاری پرطرفدارهای ایران خودرو از طریق کانال قیمتی برخی از محصولات ایران خودرو دارد و فعالان بازار پیش‌بینی می کنند در صورت تداوم این روند بازار خودرو با کاهش قیمت به استقبال سال جدید خواهد رفت.

براساس ارزیابی بازار امروز «دنا پلاس توربو اتوماتیک» با اف 80 میلیونی رکورد کاهش قیمت در بازار را به خود اختصاص داد و پس از آن «دنامعمولی» با افت 13 میلیونی در بازار با بیشترین کاهش قیمت عرضه شد.

هرچند بازار خودرو شکل کاهشی خود را حفظ کرده اما فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که بازار همچنان در رکود بسر می برد و خبری از خریدار نیست. اجرای طرح یکپارچه عرضه خودرو در بازار یکی از دلایلی است که فعالان بازار خودرو رکود در بازار را به آن نسبت می دهند. از سوی دیگر امروز وزارت صمت اعلام کرد نتیجه قرعه کشی خودروهای خارجی امروز اعلام می‌شود، خبری که فعالان بازار معتقدند بر تداوم کاهش قیمت در بازار اثرگذار بوده است.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » با افت 2 میلیون تومانی در بازار 473 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و «هایما S7پلاس» هم امروز کاهش 5 میلیونی را به خود اختصاص داد و در بازار یک میلیارد و 495 میلیونی شد.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار 695 میلیون تومان قیمت خورد و افت 5 میلیون تومانی داشت. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» در بازار 662 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 13 میلیونی را تجربه کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 730 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 80 میلیون تومانی را تجربه کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 654میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 2 میلیونی داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید