رشد 50 درصدی فوتی های کرونا در جهان

آمار نگران کننده مبتلایان کرونا در ایران +اینفو

کدخبر: ۳۹۵۲۹۲
در 6 اسفند آمار مبتلایان، برای هفتمین روز از ابتدای زمستان تاکنون بالاتر از 8 هزار نفر قرار گرفت. آمارهای کرونایی جهان نیز برخلاف کاهش ثبت شده در روزهای گذشته در این روز صعودی بوده است.
آمار نگران کننده مبتلایان کرونا در ایران +اینفو

به گزارش اقتصادنیوز، در ششمین روز اسفندماه با وجود ریزش در برخی آمارهای کرونایی کشور هنوز هم حد متغیرهای نگران کننده این بیماری در وضعیت خطرناکی قرار دارد. آنچنان که وضعیت ابتلای روزانه هنوز بالاتر از میزان 8 هزار نفر ثبت شده است. این هفتمین روزی است که در دوماه گذشته متغیر ابتلا از این مرز عبور می کند.

آمار کرونا در ایران 

شمار مبتلایان روزانه در ایران با 0.7 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 8 هزار و 270 نفر رسید و همچون روز گذشت بالاتر از مر 8 هزار نفر قرار دارد. در مجموع از ابتدای زمستان تاکنون این هفتمین روز ی است که آمارهای ابتلای روزانه بالاتر از مرز 8 هزار نفر ثبت می شود.

درادامه رفتار نوسانی در آمار فوتی های این بیماری، آمار مرگ و میر در ایران نیز با کاهشی 19.8 درصدی نسبت به روز گذشته، به 73 نفر رسید. بستری های روزانه نیز در ادامه نسبت به روز قبل 4.6 درصد کاهش پیدا کرده اما هنوز بالاتر از حد 700 نفر بوده است. در همین خصوص بستری‌های روزانه این بیماری در 24 ساعت گذشته 746 نفر ثبت شد.

اما تعداد بیماران بدحال که همواره نقش تعیین کننده‌ای را در بیان وضعیت کرونایی در کشور دارد باز هم روندی صعودی داشته است. این متغیر با افزایشی اندک نسبت به روز قبل اکنون در حد 3 هزار و 705 نفر است.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند. 

 شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

کرونا

آمار کرونا در جهان

با افزایش 27 درصدی شمار مبتلایان روزانه کرونا در جهان، این متغیر در مجموع از مرز 112 میلیون نفر گذر کرد. میزان مرگ ومیر در این بیماری نیز با 48 درصد افزایش نسبت به روز گذشته بیشترین افزایش را در میان آمارهای کرونایی در جهان داشته است.

اما شاخص بیماران وخیم در این روز متغیری است که در جهان در روز های اخیر رفتاری متفاوت را از خود برجای گذاشته است.

این متغیر در روز جاری با 1.1 درصد کاهش نسبت به روز قبل 92 هزار و 192 نفر ثبت شده است. سهم ایران از این میزان در جهان نزدیک به 4 درصد محاسبه می شود که بر خلاف آمارهای جهانی در حال افزایش است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید