برگزاری شب کیش در مالزی

خبرگزاری میراث فرهنگی: سفیر ایران در مالزی در دیدار از کیش تاکید کرد مساله خواهرخواندگی کیش با یکی از شهرهای مالزی را به‌طور جدی پیگیری می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه آزاد کیش، راجا نوشیروان زین‌العابدین، سفیر مالزی در تهران که در نخستین سفر خود به جزیره کیش با مشاور مدیرعامل منطقه آزاد کیش دیدار کرده است با اشاره به ظرفیت‌های این جزیره تاکید کرد که ایران نیاز به اطلاع‌رسانی موثر در زمینه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود در سطح جهان دارد.

او که همکاری میان دو کشور را نیازمند تبادل تجربه و اطلاعات دانسته با بیان اینکه ایران مانند مالزی در گردشگری داخلی قوی است بر کمبود جریان اطلاعات صحیح (از ایران) در فضای جهانی تاکید کرد و افزود: ایران چنان در فضای جهانی دچار ضعف تبلیغاتی است که خارجی‌هایی که وارد ایران می‌شوند از سطح امنیت این کشور شگفت‌زده می‌شوند. سفیر مالزی در ایران با بیان اینکه توسعه گردشگری در هر کشوری نیاز به حمایت همه‌جانبه دولت دارد، افزودن بسته کیش به بسته‌های سفر تورهای مسافرتی مالزی به دبی را یکی از راه‌حل‌های جذب گردشگر مالزیایی به ایران عنوان کرده است.

تبادل گردشگر میان کیش و مالزی، پیشنهاد خواهرخواندگی کیش و پنانگ، سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران مالزی در پروژه‌های کیش و جابه‌جایی زوار مالزیایی از کیش به مکه به جای دبی و کراچی از عناوین مورد مذاکره مطرح شده توسط مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با سفیر مالزی بوده است.

مهندس کشت‌پور، مشاور مدیر عامل منطقه آزاد کیش همچنین برگزاری شب کیش در مالزی برای شناساندن ظرفیت‌های کیش به مردم مالزی را یکی از برنامه‌های آتی این سازمان عنوان کرده است. بنابر آخرین آمار ارائه شده تعداد گردشگران ایرانی در نیمه نخست سال ۲۰۱۴ به رقمی در حدود ۵۰ هزار نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد گردشگران مالزیایی که در این سال به ایران سفر کرده‌اند در خوش‌بینانه‌ترین حالت به یک‌دهم این تعداد هم نمی‌رسد.