آخرین قیمت طلای جهانی+جزئیات

بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح بیش از دو هفته گذشته با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۵۰ دلار و ۸۷ سنت رسید. قیمت‌ها تا کنون در این هفته ۲.۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلای آمریکا با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۳۵۶ دلار و ۹۰ سنت رسید.

خبر مرتبط
قیمت طلای جهانی متوقف شد+جزئیات مهم

قیمت طلا در روز جمعه پس از رسیدن به بالاترین حد تاریخی جلسه قبلی، به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره آمریکا در سال جاری متوقف شد.

داده‌ها نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند، بیش از حد انتظار در هفته گذشته افزایش یافته است.

طلا به لطف داده‌های کلان نرم‌تر ایالات متحده، موج خود را در این هفته بازیافت. تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade گفت: ارقام اولیه ادعاهای بیکاری بدتر از حد انتظار بود، که به دنبال ارقام ضعیف تر حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در جمعه گذشته بود که نشان می دهد بازار کار ممکن است ضعیف شود.

خبر مرتبط
ضربه صعودی طلا بر سکه؟/ بازار به طلای جهانی چشم دوخت

در شرایط کنونی با اینکه عده‌ای از معامله‌گران نسبت به شارژ قیمت سکه از سمت بازارهای جهانی امیدوارند اما برخی هم می‌گویند درصورتی‌که نوسان معناداری از سمت نرخ دلار و تتر ثبت نشود، احتمال اینکه ضربه صعودی طلا بر سکه تا حدودی تعدیل شود، وجود دارد.

معامله‌گران انتظار دارند که فدرال رزرو چرخه تسهیل خود را در ماه سپتامبر آغاز کند. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد. شاخص قیمت تولید کننده ایالات‌متحده و داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده در هفته آینده منتشر می‌شود.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت، عدم اطمینان قابل توجه در مورد اینکه تورم ایالات متحده در ماه‌های آینده به کجا خواهد رسید، وجود دارد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۸.۳۸ دلار رسید و بهترین هفته خود را از ۵ آوریل به ثبت رساند. پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۸۳.۷۸ دلار و پالادیوم ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۹۷۱.۵۰ دلار رسید و هر دو فلز برای سود هفتگی تعیین شده بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.