افزایش بهره‌‌‌وری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

وی افزود: بهره‌‌‌برداری مناسب از تجهیزات و به‌‌‌روزرسانی دانش نیروی انسانی با اتکا بر برگزاری دوره‌‌‌های آموزشی اثربخش را مورد توجه قرار داده‌‌‌ایم و معتقدیم ارزیابی‌‌‌های برون‌‌‌سازمانی و خودارزیابی‌‌‌هایی که به‌‌‌صورت مستمر از درون مجموعه صورت می‌‌‌پذیرد بسیار کارساز خواهد بود، چراکه وضعیت لحظه‌‌‌ای مجموعه و بازدهی ما را مشخص می‌کند. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ادامه به بیان مصداقی در زمینه اقدامات یک‌سال‌‌‌ اخیر در حوزه‌‌‌ بهره‌‌‌وری و کاهش مصرف پرداخت و گفت: در این برهه زمانی کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق روشنایی منطقه صورت گرفت که امیدواریم در گام بعدی این صرفه‌‌‌جویی به ۶۰‌درصد ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: در توقفات شبکه‌‌‌ رایانه‌‌‌ای ناشی از قطع برق نیز ۹۰‌درصد کاهش را تجربه کردیم که این نیز بهره‌‌‌وری مجموعه و پایدار بودن سامانه‌‌‌ها را بهبود بخشید. داستانی کاهش بوروکراسی و افزایش سرعت در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری به کمتر از ۱۰ روز را اقدامی دیگر در این حوزه دانست و گفت: جلسات هفتگی را به‌‌‌صورت منظم با استقرار سامانه‌‌‌ صدور مجوز فعالیت پیمانکاران پیگیری می‌‌‌کنیم، انجام پروژه‌‌‌های سرمایه‌گذاری را تسهیل و دغدغه‌‌‌هایشان را رفع می‌‌‌کنیم.

وی به موضوع ارتقای بهره‌‌‌وری در حوزه‌‌ تخلیه و بارگیری نیز اشاره و اظهار کرد: احصای شاخص‌‌‌های تعمیر و نگهداری و بهبود آنها را محقق کردیم و توانستیم درخواست تخلیه و بارگیری کشتی را برای مشتریان اجرایی کنیم، همچنین طرح سامانه‌‌‌ مکانیزه‌‌‌ مدیریت تخلیه و بارگیری فله‌‌‌ معدنی را هم ۵۰‌درصد به‌‌‌پیش برده‌‌‌ایم که بی‌‌‌شک تاثیر فراوانی بر افزایش بهره‌‌‌وری در این حوزه خواهد داشت. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اشاره به افزایش شاخص بهره‌‌‌وری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال افزود: در سال گذشته توانستیم پس از ارزیابی‌‌‌های موشکافانه‌‌ کارشناسان سازمان ایمیدرو، تندیس برنزین جایزه بهره‌‌‌وری را نیز کسب کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت در ارزیابی این جایزه سبب شد تا ضمن شناسایی نقاط قوت و احصای نقاط قابل‌‌‌بهبود، راهکارهایی برای افزایش بهره‌‌‌وری اتخاذ و به واحدهای مختلف ابلاغ شود که به تعریف پروژه‌‌‌هایی با در نظر گرفتن اولویت انجامید. داستانی در پایان بر ایجاد فضای رقابتی برای ارتقای بهره‌‌‌وری ضمن توسعه فرهنگ خودارزیابی تاکید کرد و گفت: رشد بهره‌‌‌وری به معنای ارزش‌‌‌افزوده بیشتر در تولید است، ازاین‌‌‌رو توجه به این حوزه سبب بهبود شرایط کار، افزایش سود، توسعه‌‌‌ جنوب کشور، قیمت پایین‌‌‌تر خدمات برای مشتریان و حفاظت از محیط‌‌‌زیست می‌شود که امیدواریم در پایان سال نیز بتوانیم با اجرای پروژه‌‌‌های متعدد خبرهای خوبی را در این حوزه به افکار عمومی منتقل کنیم.