پژمان عقدک درباره آخرین وضعیت کرونا در استان اصفهان با بیان اینکه پیک هشتم کرونا به‌طور کامل نزولی شده و آمار مراجعه‌کنندگان روزانه به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: همچنان آمار بستری در آی‌سی‌یو و مرگ‌ومیر بالاست که درصدی از این افراد بهبود پیدا می‌کنند و عده‌ای نیز فوت می‌شوند، دو تا سه هفته آینده به وضعیت بهمن‌ماه برمی‌گردیم که آمار پایین‌تری داشتیم. وی با تاکید بر اینکه تست‌های مثبت کاهش پیدا کرده و تعداد افراد بستری بیماری کرونا حدود یک‌سوم ابتدای این ماه شده است، افزود: در کل کشور دیگر تمایلی برای واکسیناسیون وجود ندارد، در صورتی که بیش از ۸۵  درصد از مرگ‌ومیرهایی که در پیک هشتم کرونا داشتیم افرادی بودند که واکسن نزده بودند یا از تزریق واکسن آنها بیشتر از یک سال گذشته بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: با توجه به بررسی‌ها افرادی که واکسن زده بودند و کمتر از شش ماه از تزریق آنها گذشته است، احتمال ابتلای کمتری دارند یا در صورت ابتلای آنها شدت بیماری کمتر است و در نهایت هم مرگ‌ومیر کمتری دارند. مردم به‌ویژه افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند یا سالمند هستند، برای تزریق دز یادآور کرونا مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین درباره افزایش ابتلا به آبله‌مرغان دانش‌آموزان، توضیح داد: همیشه در آغاز سال در ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌، آمار ابتلاء به آبله‌مرغان افزایش پیدا می‌کند و این میزانی که افزایش داشتیم در حد سال‌های گذشته بوده و آمار متفاوتی نداشتیم. گزارش‌های سطح شهرستان‌ها هم موید این مطلب بود.

وی در خصوص وضعیت ابتلاء به روتاویروس در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: در وضعیت آماری و بیماران تفاوتی نسبت به قبل ایجاد نشده و موارد قابل ملاحظه‌ای تاکنون از ابتلای به این ویروس نداشتیم.