او در توضیح بخش‌های مختلف این کارگاه افزود: مجموعه قصه‌های میراثک، مرجع اصلی برنامه‌های این کارگاه خواهد بود. کودکان در این قصه‌ها هر بار به‌نوعی با مفاهیم حوزه میراث فرهنگی و طبیعی و نمودهای آن آشنا می‌شوند. در بخش نقاشی، بچه‌ها بر اساس فعالیت‌های پیشنهادی مرتبط با قصه اول (موجود عجیب و غریبی به نام میراثک) یک فعالیت تصویرگری و نقاشی را تجربه می‌کنند و در همین حین با شخصیت میراثک بیشتر آشنا خواهند شد. در قسمت خلق اثر نیز بچه‌ها فرفره کاغذی (نمادی از شادی و پویایی) می‌سازند و در ادامه از درون جعبه آرزوها، یکی‌ از آرزوهای میراثک را بیرون می‌آوردند و آن را به فرفره متصل می‌کنند. ناگفته نماند که آرزوهای میراثک نیز بچه‌ها را با زبانی کودکانه و با نگاهی متفاوت با مفاهیم حوزه میراث فرهنگی و طبیعی ایران آشنا خواهد کرد.

مدرس کارگاه آموزشی میراثک گفت: یک فعالیت نوشتاری با عنوان «اگر من میراثک بودم...» نیز در این کارگاه پیش‌بینی‌شده است که به یادگار از کودکان در موزه می‌ماند و درنهایت این کارگاه با بازدید بچه‌ها از موزه ملی هنرهای اصفهان به پایان می‌رسد. آقائی درباره عروسک «میراثک» نیز توضیح داد: میراثک در ۱۸ مهر ۱۳۹۷ به کودکان معرفی شد و تاکنون بچه‌هایی از سرتاسر ایران با این شخصیت و قصه‌های آن همراه شده‌اند.

او در توصیف این شخصیت گفت: میراثک چهره‌ای شبیه یک دست با انگشت‌هایی به رنگ‌های مختلف دارد. هرکدام از این رنگ‌ها نشانه یکی از قاره‌های جهان است، زرد (قاره آسیا)، نارنجی (قاره آفریقا)، قرمز (قاره آمریکا)، آبی (قاره استرالیا و اقیانوسیه و سبز هم (اروپا)؛ به این معنا که میراثک دوست همه بچه‌ها در سراسر دنیا است. صورت میراثک نیز شبیه یک قلب کوچک است که نشان می‌دهد میراثک عاشق صلح و دوستی است و آمده تا دست‌های کوچک کودکان را بگیرد و آن‌ها را با زیبایی‌های ایران آشنا کند.

آقائی ادامه داد: میراثک چند ویژگی‌ بامزه دیگر نیز دارد؛ او از بین همه رنگ‌ها عاشق رنگ گنبدهای فیروزه‌ای مساجد است و هرروز طلوع خورشید را در شهر سراوان و غروب خورشید را در روستای جنگ‌تپه تماشا می‌کند. از بین غذاها فسنجان و قورمه‌سبزی را خیلی دوست دارد و بیشتر از هر چیزی از دیو اَپوش می‌ترسد. او عاشق حیوانات است و دلش برای سنجاب‌ها غنج می‌زند؛ به‌ویژه برای سنجاب‌هایی که در جنگل‌های زاگرس زندگی می‌کنند. خالق عروسک «میراثک» گفت: میراثک یک کیف و کتابخانه سیار نیز دارد که در کیف میراثک هر چیزی پیدا می‌شود، هر چیزی که مربوط به ایران باشد؛ از دستور پخت یک غذا گرفته تا تصویر کوه دماوند و  کتابخانه سیار میراثک. او سه‌چرخه خودش را به یک کتابخانه سیار تبدیل کرده و هرازگاهی به روستاها و شهرهای مختلف سر می‌زند و با بچه‌ها کتاب می‌خواند.

آقائی تأکید کرد: در صورت استقبال مخاطبان از کارگاه آموزشی میراثک، قصد داریم این کارگاه را به شکل ماهانه و سلسه‌وار در موزه ملی هنرهای اصفهان برگزار کنیم.