واکنش موشکی مسکو به اقدامات واشنگتن

سرگئی ریابکوف در این باره افزود:‌ همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم، بدون تردید با ظهور سامانه‌های مشابه ساخت آمریکا در هر منطقه از جهان، سایت‌هایی را پیش‌بینی می‌کنیم و در وهله نخست، تمرکز ما بر روی اروپا، آسیا و اقیانوسیه خواهد بود.

خبر مرتبط
واکنش دبیرکل ناتو به مانور هسته‌ای روسیه

دبیرکل ناتو گفت: مانور تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی برنامه ریزی شده روسیه یک چالش بی پروا و خطرناک است.


این دیپلمات روس خاطرنشان کرد:‌ استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد و کوتاه‌برد روسیه به گونه‌ای صورت خواهد گرفت که بتوانیم به طور موثر با این تهدیدات جدید مقابله کنیم.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود: مسکو حق پاسخ قاطعانه به استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد ساخت آمریکا در هر نقطه از جهان را برای خود محفوظ می‌داند که به معنای توقف اجرای پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد است.

خبر مرتبط
حمله شبانه اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه

حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه در نزدیکی شهر «آناپا» به چندین تانکر خسارت وارد کرد.


این وزارتخانه خاطرنشان کرد که ایالات متحده آشکارا مسیر استقرار سامانه‌های زمینی با موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد را که قبلاً بر اساس معاهده مربوطه ممنوع شده بود، در مناطق مختلف آغاز کرده است.
بنا بر بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، مسکو در واکنش به اقدامات آمریکا، تولید سامانه‌های موشکی مشابه را آغاز می‌کند.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ پس از ادعای اینکه مسکو پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد را نقض کرده، رسماً از آن خارج شد.
ریابکوف پیش از این گفته بود: طرف روسی مدت‌هاست از زمانی که آمریکایی‌ها مدعی ساخت موشک ۹M۷۲۹ از سوی روسیه شدند، حداکثر آمادگی خود را برای گفت‌وگو نشان داده است.
آمریکا، روسیه را متهم به استقرار موشک کروز زمین پایه ۹M۷۲۹ کرده و به همین دلیل از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شدند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای ممنوعیت موقتی استقرار این موشک‌ها پیشنهاد کرد که مسکو موافقت می‌کند تا موشک‌های خود را در ساحل دریای بالتیک در کالینینگراد مستقر نکند. آمریکا از زمان ترک این پیمان، موشک‌هایی را با این مشخصات آزمایش کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.