حاشیه‌نگاری افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر یکشنبه شب در تالار وحدت برگزار شد و محدودیت‌های زمانی اجازه نداد تا گزارش کامل آن را در روز گذشته منتشر کنیم. از این رو در این ستون به انعکاس برخی حاشیه‌های افتتاحیه سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر پرداخته‌ایم. ابتکار برادر رضا کیانیان

داوود کیانیان برادر رضا کیانیان بازیگر سینمای ایران که برای تقدیر از او در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر حاضر شده بود دست به ابتکار جالبی زد. او با بیان اینکه لیاقت این کار را ندارد، گفت: «برای تقدیر از رضا من خودم را لایق این کار نمی‌دانم. حضور من در تئاتر کودک و نوجوان است و این کار را باید کسی انجام بدهد که لایق این کار باشد.»


تقدیر وزیر از مهدی فخیم‌زاده

در مراسم تقدیر از مهدی فخیم‌زاده، مهناز افشار از علی جنتی و مریلا زارعی دعوت کرد تا به روی سن بیایند. در ابتدای بزرگداشت فخیم‌زاده، مریلا زارعی گفت: این دهه مبارک را به همه تبریک می‌گویم بسیار خوشحالم برای این بخش به روی صحنه دعوت شدم. فخیم‌زاده استاد من و کارگردان بزرگ سینما افتخار کار با او در ابتدای راه را داشتم. حدود یک سال کار هر روز. خوشا به حال بازیگری که با چنین کارگردانی کار کند. بعد از گذشتن بیست سال وقتی حس می‌کنم دارم کم می‌آورم به گنجینه‌های آن روز رجوع می‌کنم. فخیم‌زاده به ما یاد داد که برای ماندن در سینما باید بازیگر خوبی باشیم و بازیگر خوب بودن از شناخت خودت شروع می‌شود این اعتماد به نفس را او به ما داد. در ادامه علی جنتی گفت: ما آدم‌های سیاسی بودیم کمتر می‌رسیدیم بعضی از سریال‌ها و فیلم‌ها را ببینیم یکی از سریال‌های خوبی که از ابتدا تا پایانش می‌دیدم سریال خواب و بیدار بود. این سریال برای من خیلی جذاب بود. سریال ولایت عشق از نیمه راه آمدند و کارگردانی آن را برعهده گرفتند. یک شخصیت همه فن و حریف، بازیگر، کارگردان، شاعر، نوازنده، بدلکار و رزمی کار.


اشک‌های فاطمه معتمدآریا

فاطمه معتمدآریا که در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر حضور داشت هنگام سخن گفتن از همسرش متاثر شد. در مراسم افتتاحیه این رویداد هنری، محمد دادگو، تهیه‌کننده طی سخنانی از احمد حامد، همسر فاطمه معتمدآریا سخن گفت و اینکه او روزهای سختی را می‌گذراند و به‌عنوان یک مرد ایرانی که هم به خودش و هم به خانواده‌اش احترام می‌گذارد، حتما خیلی صبوری کرده است. با گفتن این حرف‌ها فاطمه معتمدآریا که روی سن حضور داشت درحالی‌که اشک‌هایش جاری شده بود، گفت: «من در تمام اتفاقات اخیر گریه نکردم ولی حالا که آقای دادگو از همسرم حرف زد اشکم در آمد. مطمئنا بار سنگینی روی دوش همسران هنرمندان است که واقعا برای همسر من سنگین‌تر است. خودتان می‌دانید چرا.»


درخواست برای بزرگداشت بیضایی

در بخشی از برنامه محمد حیدری و ویشکا آسایش برای تقدیر از رویا تیموریان روی صحنه آمدند و رویا تیموریان نیز به همراه مسعود رایگان روی صحنه آمد. تیموریان با اشاره به اینکه روی صحنه تالار وحدت نمایش‌های زیادی را بازی کرده و بارها نیز جلوی دوربین رفته است، عنوان کرد: در این مراسم صحبت کردن خیلی سخت می‌شود و جالب است بدانید که وقتی اعلام شد قرار است برای من بزرگداشت بگیرند، برخی از دوستان به دخترهای من زنگ زده بودند و جویای حال من شده بودند زیرا فکر می‌کردند حتما اتفاقی افتاده که قرار است چنین برنامه‌ای را برای من بگیرند.