کاخ سفید: امیدواریم اسرائیل عملیاتی علیه رفح انجام ندهد

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: رئیس جمهور و تیمش چندین هفته است که به صراحت گفته اند که ما از یک عملیات زمینی بزرگ در رفح، حمایت نمی کنیم.رئیس‌جمهور این را علناً گفته است، و این موضوع را بارها و صریح به نتانیاهو اعلام کرده است.

خبر مرتبط
این 2 کشور مخالف حمله اسرائیل به رفح

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد رئیس جمهور این کشور و نخست‌وزیر اردن، ضمن مخالفت با حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح بر ضرورت توقف جنگ در نوار غزه تاکید کردند.

کربی تصریح کرد: ما روش های جایگزینی را برای شکست حماس پیشنهاد کردیم که شامل عملیات زمینی بزرگ در رفح نمی شود و این گفتگوها با دولت اسرائیل ادامه دارد.

بایدن نمی خواهد دسته خاصی از سلاح های آمریکایی در عملیات و مکانی خاص استفاده شود 

خبر مرتبط
پیامدهای حمایت نکردن جو بایدن از اسرائیل/سناریوی جدید نتانیاهو برای حمله به رفح

شورای جنگ و کابینه صهیونیستی جلسات مهمی را در مورد چگونگی اقدام پس از اظهارات بایدن مبنی بر تعلیق ارسال تسلیحات برگزار خواهند کرد.

او ادامه داد: رئیس جمهور دیروز گفت که اگر اسرائیل در واقع به عملیات زمینی بزرگ در رفح ادامه دهد، او دسته خاصی از تسلیحات را برای پشتیبانی از چنین عملیاتی ارائه نخواهد کرد. بایدن به ارائه قابلیت‌های مورد نیاز اسرائیل ادامه خواهد داد اما نمی خواهد دسته خاصی از سلاح های آمریکایی در یک نوع عملیات خاص در یک مکان خاص استفاده شود.

 این سخنگوی دولت بایدن در عین حال مدعی شد:  اسرائیل هنوز چنین عملیاتی را آغاز نکرده است. بنابراین رئیس جمهور در مورد آنچه در آینده اتفاق می افتد صحبت می کند.

امیدواریم اسرائیل عملیاتی علیه رفح انجام ندهد/ به همکاری با اسرائیل برای رویکردهای جایگزین به منظور نابودی تهدید حماس ادامه می دهیم 

 کربی ادامه داد: این انتخابی است که اسرائیل باید انجام دهد و ما امیدواریم آنها چنین عملیاتی را انجام ندهند.  ما به همکاری با آنها ادامه خواهیم داد تا رویکردهای جایگزینی را توسعه دهیم که شانس بیشتری برای موفقیت استراتژیک و  نابودی تهدید علیه مردم اسرائیل  از سوی حماس داشته باشد.

او تصریح کرد: بایدن همچنین دیروز گفت که متعهد ارسال  تمام ابزارهای نظامی مورد نیاز  اسراییل برای دفاع از خود در برابر همه دشمنانش از جمله حماس ادامه  خواهد داد.  او به ارائه قابلیت‌های مورد نیاز اسرائیل ادامه خواهد داد.

  هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اضافه کرد: رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد که ما محموله‌ای از بمب‌ها  به اسراییل  را تعلیق کردیم. ما نگرانی‌های خود در مورد استفاده از این نوع بمب‌ها در محیط‌های متراکم شهری بحث می‌کنیم.

بایدن تیم خود را موظف به همکاری با اسرائیل برای اصلاح استراتژی آن جهت شکست پایدار حماس کرده است 

او گفت: « به طور گسترده تر، رئیس جمهور تیم خود را موظف کرده است که به همکاری با اسرائیل برای اصلاح استراتژی آن جهت تحمیل شکست «پایدار» حماس ادامه دهند. شکست پایدار حماس قطعا هدف اسرائیل باقی می ماند و ما در این هدف مشترک هستیم.  از نظر بایدن  حمله به رفح این هدف را پیش نمی برد، به شکست پایدار حماس کمک نمی کند. »

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: مرز بین غزه مصر نمی تواند برای قاچاق اسلحه و سلاح به حماس استفاده شود.

مذاکرات برای توافق آتش بس ادامه دارد/ رئیس سیا منطقه را ترک  می کند 

کربی همچنین گفت: ویلیام (بیل ) برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)  طبق برنامه قبلی منطقه را ترک می کند اما هیات های دیگر همچنان در قاهره در حال مذاکره هستند.  بنابراین این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

این سخنگوی دولت بایدن تصریح کرد: خروج برنز به معنای پایان دور کنونی مذاکرات نیست.  ما با  طرف ها  در ارتباط خواهیم بود و تمرکز خود را بر این موضوع حفظ خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.